vv Zwanenburg 2

De WF uit

Met windkracht 6 en bij een druilerige stuifregen werd vanmorgen om iets na 11.00 uur in Zwaag afgetrapt. Zwanenburg 2 was op bezoek bij de Westfriezen. Nog een bekende van de na competitie uit het vorig seizoen. Dani Hulst wist toen de enige treffer voor Zwanenburg te maken, waar de tegenstander drie maal doel trof. Vandaag een nieuwe ronde dus nieuwe kansen met de volgende opstelling:

Ronald Hagman (doel), Raymond Graal, Milan Hengeveld, Wesley Koopmans (A), Kevin Verhoeve, Martijn Degeling, Rody Bottelier, Timo Hengeveld, Dennis Loogman, Tim Reemer, Carl de Brouwer. Wissels: Jimmy Bovenlander, Dani Hulst, Bas van Leijden, Patrick Selvi, Stijn Blankenagel.
Vanaf het begin gingen de Westfriezen op zoek naar het voor hun vijandige doel. Zwanenburg probeerde hetzelfde te doen maar kwam zo af en toe net iets te kort. Nog steeds even wennen aan het hogere tempo in deze 1e klasse waardoor, zoals vele malen eerder dit seizoen, de meeste afvallende ballen voor de tegenstander waren. Zo ook vandaag weer, zeker in de eerste 20 minuten. De Westfriezen kregen kansen waarbij tot twee maal toe een 100% mogelijkheid. Maar het doel van Ronald bleef wonderwel schoon. Zwanenburg probeerde het ook, helaas eenmaal in de buurt van de 16 meter lijn, raakte menig speler het overzicht kwijt. Toch kreeg Zwanenburg na zo’n 20 minuten spelen wat meer grip op de wedstrijd en was de Westfriese storm wat geluwd. De thuisploeg kreeg na 30 minuten spelen, uit het niets, toch nog een dot van een kans en met meer geluk dan wijsheid werd ook hier een doelpunt verijdeld. En ineens was het in de 39e minuut aan de overkant wel raak. Voor de zoveelste keer leek een aanval van Zwanenburg net buiten de 16 op te houden. Er volgde nog een schot richting het doel en de bal ketste af. Die viel pardoes voor de goede voet van Dani die zich geen moment bedacht, uithaalde en langs de grond in de korte hoek de 0 – 1 op het bord bracht. De Westfriezen probeerden zich te herpakken maar bij de rust wist Zwanenburg zich nog steeds verzekerd van een, zij het minimale, voorsprong. Na de ouderwetse thee probeerde Zwanenburg op zeker te spelen, de kleine voorsprong vast te houden en zien wat er met een uitval nog meer mogelijk zou kunnen zijn. Menig speler raakte vermoeid en na 60 minuten spelen werd er gewisseld. Zo kwam o.a. Bas voor Tim. In het spelbeeld oogden de Westfriezen beter dan Zwanenburg maar tot aan de 70e minuut gebeurde er voor beide doelen niets bijzonders. Er klonk een fluitsignaal. Een overtreding van Zwanenburg werd bestraft. Bas ging even voor de bal staan en de Westfries deed alsof hij iemand volledig vrij zag staan en nam de vrije trap snel. Bas zag ineens geel voor zijn ogen en wilde daarna de sociaal werker gaan uithangen door de bal netjes terug te geven aan de tegenstander. Hij raakte de bal iets te hard en die vloog ruim voorbij de plaats delict. Nog eens geel voor Bas en dus rood! De laatste 18 minuten met 10 man verder. Het werd billen knijpen, vrouwen en kinderen eerst en wat die meer zij. Het leek gelijk te worden maar Rody wist de bal nog van de doellijn te halen. Voor het overige stond het hele team zijn mannetje en in tegenstelling tot de wedstrijd tegen de Spartanen liet de scheidsrechter nu niet eindeloos doorspelen en wist Zwanenburg de 3 punten te pakken.
Volgende week weer thuis. Dan komt het verrassende Bloemendaal 2 op bezoek. Desalniettemin zouden dan nog eens 3 punten wel heel erg prettig zijn.

Arie Keuning