Strafzaken

Rode kaart

Om het toenemend geweld, zowel verbaal als non-verbaal een halt toe te roepen, zijn onze strafzaken als volgt vastgesteld.

Iedere rode kaart, wel of niet op wedstrijdformulier genoteerd, wordt doorgegeven aan de strafcommissie. Dit gaat per mail, met korte toelichting op strafcommissie@vvzwanenburg.nl. Als blijkt dat de overtreding niets met sportief voetballen te maken heeft, dan wordt desbetreffende overtreder opgeroepen om verantwoording af te leggen.

Desbetreffende speler wordt, met teammanager of trainer, op maandagavond om 19.30 uur verwacht op het complex bij de strafcommissie.

De strafcommissie bestaat uit Rien Kruyt en nog minstens één bestuurslid.

Zij besluiten samen tot een passende straf. Dit kan variëren van niet trainen tot niet spelen voor één of meerdere weken. Deze straf staat los van de straf die door de KNVB nog kan worden opgelegd.

Ook elke andere overtreding, verbaal of non-verbaal, door speler, supporter, teammanager, trainer of wie dan ook, kan worden doorgegeven aan de strafcommissie@vvzwanenburg.nl

De meldplicht ligt niet alleen bij de scheidsrechters, maar ook bij onze eigen leden en begeleiders.

Signaleer je gedrag wat niet door de beugel kan, meld dit dan!