Veilige sportomgeving

vv Zwanenburg wil aan al haar leden een veilige sportomgeving aanbieden. Dat geldt voor iedereen! Om te waarborgen we een veilige sportomgeving kunnen bieden, hebben wij als club een Gedragscode vastgesteld. Deze Gedragscode geldt voor al onze leden, de ouders en / of verzorgers van en al onze supporters.

Als vereniging werken wij met veel vrijwilligers. Onze vrijwilligers gaan met kwetsbare groepen zoals kinderen om. Onderdeel van de Gedragscode is dat al onze vrijwilligers die met onze jeugd omgaan, zoals trainers en teammanagers, een VOG aanvragen. Meer informatie over de VOG voor vrijwilligers is te vinden op de website van gratisvog.nl en op de website van NOC*NSF.

Daarnaast hebben wij ook ons aannamebeleid beschreven. Hierin staat vermeld hoe wij omgaan met het aanstellen van vrijwilligers zoals onze trainers, teammanagers en commissieleden.