vv Zwanenburg 2

Zondag 2 teleurstellend

zwanenburg 2

Vandaag de returnwedstrijd tegen VVW waartegen in de openingswedstrijd van dit seizoen met 1 – 1 gelijk werd gespeeld. Omdat het elke week anders is hierbij de acteurs van vandaag: Ronald Hagman (doel), Camiel Kesbeke, Wesley Koopmans (A), Milan Hengeveld, Mitch Sneijders, Dani Hulst, Thimo Hengeveld, Patrick Selvi, Niels Oostwouder, Bas van Leijden, Tim Reemer. De wissels: Dennis Loogman, Martijn Degeling, Stijn Blankenagel.

Na de eclatante overwinning vorige week nestelde het 2e zich met 14 punten op een verdienstelijke 9e plaats, net nog onder Hillegom 2 (8e) en de Spartanen 2 (7e) met resp. 15 en 17 punten. Voordat er een paar zware tegenstanders aan komen zou het tweede zich vandaag en ook volgende week nog, bij winst van een paar extra punten kunnen voorzien en zich daarmee tijdig vrij spelen van verdere zorgen. Net als vorige week was er ook vandaag weer sprake van een 6 punten wedstrijd. VV Wervershoof stond met 12 punten 10e. Voorzien van een grote batterij van zijn elektrische driewieler meldde de 1,5 meter hoge scheidsrechter zich tijdig voor dit duel. Ondanks dat hij bij menig speler onderdoor kon lopen had hij een goed overwicht en floot zeer verdienstelijk. Alleen het afkeuren van wat in de 13e minuut het openingsdoelpunt zou zijn geweest van Zwanenburg ontging mij. Tot dan toe kabbelde het spel wat heen en weer waarbij de tegenstander iets gretiger over kwam. Zo bleef de score dus dubbelblank maar niet lang meer. In de 18e minuut klapte bij Zwanenburg de buitenspelval niet goed dicht en was er voor keeper Ronald geen houden meer aan: 0 – 1. Tot de rust was er verder eigenlijk niets meer te beleven. VVW speelde behoudend en Zwanenburg wilde wel maar kon niet. Een vrije trap van Milan ketste tegen de bovenligger van de ballenvanger en ook de lange passes verdwenen meestal in niemandsland. Was het tweede gemakzuchtig? Had het de vorm van de dag niet? Langs de kant was alle hoop op de tweede helft gericht.

Patrick Selvi werd gewisseld voor Dennis Loogman en Zwanenburg kwam wat gretiger uit de kleedkamer. Goed doorzetten van Kamiel over rechts leverde een scherpe voorzet op. Bas tikte die net langs de verkeerde kant van de paal. Een corner kwam in een mêlee van spelers terecht maar zelfs toen het leder zo ongeveer op de doellijn lag kreeg niemand van Zwanenburg die er overheen. Een vrij trap op een ideale positie voor Milan leverde een corner op. Maar de tijd verstreek en na dit Zwanenburg kwartiertje luwde het weer. We wilden wel maar het lukte niet. Ook toen Dani en Tim werden gewisseld voor Martijn en Stijn veranderde er weinig. Toen VVW er in de 65e minuut ook nog 0 – 2 van maakte vervloog alle hoop op een goed resultaat. Daarbij stonden 3 Zwanenburg spelers te kijken naar wat een VVW speler deed. Die liep door op een onmogelijk lijkende bal maar wist die nog net voor de achterlijn een andere richting te geven. Niels was ook niet gelukkig met zijn acties maar zag zich op een gegeven moment gestuit door de keeper. Die hield zich daarbij niet aan de spelregels dus kreeg Zwanenburg een penalty. Dennis benutte die feilloos en ik dacht stiekem: “er op en erover” met nog 20 minuten te gaan. Martijn kreeg een goede schietkans maar legde af. Niels was nog dicht bij de gelijkmaker maar zijn doelpoging belande op de lat. Zo bleef het 1 – 2 en waren de druiven zuur. Het was teleurstellend waarbij het tweede geen schim van vorige week was. Het ontbrak vandaag aan geloof in eigen kunnen ofwel overtuiging en felheid. Met alle voetballende beperkingen van dien bracht de tegenstander dat vandaag wel op. VVW steekt dus voorbij Zwanenburg op de ranglijst dat, nu de tijd steeds verder vordert, volgende week overtuigender aan zal moeten treden om 3 punten mee terug te nemen uit de kop van Noord – Holland.

Arie Keuning