Technische commissie

Rien Kruijt
Wedstrijd Secretaris

Voetbalbeleid

De Technische Commissie heeft een Voetbal Beleidsplan (VBP) vastgesteld voor de komende jaren.

De missie die VV Zwanenburg uitdraagt is een vereniging waar jong en oud graag samenkomen om het spel voetbal te kunnen leren en te mogen spelen in een veilige, toegankelijke en sportieve omgeving.
VV Zwanenburg is een dorpsvereniging binnen het dorp Halfweg/Zwanenburg, in de gemeente Haarlemmermeer, waar voor ieder individu een juiste balans is tussen plezier en prestatie en waar we elkaar allemaal kennen, steunen en respecteren. Wij staan als vereniging voor het binden en verbinden binnen onze gemeenschap. Samen zijn wij VV Zwanenburg. Een onderdeel van het beleidsplan is het jeugdbeleidsplan.

Dit Jeugdvoetbalbeleidsplan (JVBP) is ontstaan naar aanleiding van de certificering procedure voor onze jeugdopleiding, en gestart in 2018. Onze ambitie is om een KNVB gecertificeerde lokale jeugdopleiding te zijn, met een juiste balans tussen plezier en prestatie. Want waar draait het nou feitelijk om bij de jeugdopleiding van onze vereniging VV Zwanenburg? Volgens ons om het feit dat kinderen plezier hebben en dat ze zich kunnen ontwikkelen op gebied van voetbal. En dit kan alleen maar als de organisatie binnen onze vereniging goed is geregeld.

Taakomschrijving begeleiding

De taakomschrijving van de verschillende functies rondom een team vindt u hier.

In dit document staan alle taken en verantwoordelijkheden van de volgende functies beschreven:
  • De Technische Commissie
  • Coördinator Technische Zaken
  • Hoofdtrainer
  • Jeugdtrainer
  • Jeugdleider

Technisch Jeugdplan 2022-2026

Het Technisch Jeugdplan Voetbalzaken (TJV) van vv Zwanenburg is opgesteld door de Technische Commissie (TC) in samenwerking met de Hoofd Jeugd Opleiding (HJO) en de Train-de-Trainer’s (TdT). In dit jeugdplan staan de doelstellingen voor het technische beleid en verder wordt aangegeven met welke middelen deze doelstellingen bereikt moeten worden. Een belangrijk speerpunt is het verbeteren van de opleiding van de jeugd met het doel de doorstroming van de jeugd naar de seniorenafdeling. Dit zal ook de komende jaren de belangrijkste uitdaging blijven. Het zelf opleiden van de jeugd en een goed functionerende jeugdafdeling zijn immers van doorslaggevend belang voor het succes van de gehele vereniging.

Procedures begeleiding

In dit document zijn de procedures opgenomen voor de begeleiding van teams van vv Zwanenburg. De onderwerpen zijn:

1. Bestuurslid Voetbalzaken

2. Technische Commissie (TC)

3. TC coördinator

4. Hoofd Jeugdopleiding (HJO)

5. Train-de-Trainer (TdT)

6. Hoofdtrainer

7. Jeugdtrainer

8. Team Manager

9. Scheidsrechter / Wedstrijdbegeleider

10. Vaste Vlagger (groot veld)