vv Zwanenburg 1

De “come back” middag

Na de onrustige week in verband met de trainerswissel, was het zeker voor de vele volgers even afwachten. Bij aankomst op het sportpark van tegenstander VSV zagen we een voorbereiding van Zwanenburg met toch wat strakke gezichten. Duidelijk was dat ook de spelers en begeleiders de ernst van de dag duidelijk voelden.

Wederom ook weer de nodige afwezigen door allerlei omstandigheden, maar  ook een grote schare volgers, die waarschijnlijk wilden zien hoe de ploeg reageerde op alle onrust.

Een onrustige 1e helft

Met een team wat eigenlijk goed stond en een kleine verrassing in de vorm van de terugkeer van Patrick Selvi, begon Zwanenburg de wedstrijd. De eerste helft was zeker niet geweldig. Duidelijk was dat het weer een degradatiewedstrijd was. Beide ploegen speelden niet goed en er was spanning. Het spel ging heen en weer, maar het niveau was niet hoog. De scheidsrechter, dhr. M Tiemessen, hield de wedstrijd goed in de hand. Beide ploegen kwamen in deze periode goed weg. VSV had zomaar in de eerste minuut een rode kaart kunnen krijgen toen één van de spelers een hele stevige overtreding maakt op Rick van Veen.  Maar na 10 minuten mocht ook Zwanenburg niet klagen toen één van onze verdedigers goed wegkwam en geen penalty kreeg. Verder ging het spel dus op en neer. Aan beide kanten waren er kansen en kansjes. Als we de punten voor het eerste bedrijf moeten geven, gaan die toch naar de thuisploeg. Zij kregen de meeste kansen en onze verdediging moest meer in actie komen. Maar de rust werd bereikt met een 0-0.

Een lekker tweede deel

Was VSV de morele winnaar van het eerst deel. De tweede helft was Zwanenburg de winnaar op punten en werd er daadwerkelijk zand in de motor van VSV gebracht.  In de 45 minuten waren er kansjes aan Zwanenburgkant voor Patrick Selvi, Nick de Graaf en Rick van Veen. In de tweede helft kreeg Zwanenburg steeds meer een veldoverwicht, werd het spel rustiger en overtuigender en ontstonden er kansen en enorme kansen. Daarbij waren er goede acties van Roy von Mauw, Patrick Selvi, Tim Hollander, Jurrian ten Hoonte en Nick de Graaf. Maar er waren ook twee super grote kansen. Eerst kopte Nick de Graaf in de 74e min uit een corner op de paal en in de 82e min moest een geweldige boogbal van Patrick Selvi met kunst en vliegwerk van de lijn worden gehaald. Dat het in die periode nog even spannend werd, door uitvallen van VSV, hoorde bij het spelbeeld. Gelukkig wist Keeper René Jonker alle gevaarlijke momenten te elimineren en zo bleef het dus na iets meer dan 90 minuten gewoon 0-0. Maar met iets meer geluk hadden dus inderdaad stiekem met de punten weg kunnen gaan.

Natuurlijk komen we daarmee niet dichterbij de andere staartploegen, maar het spel was in de tweede helft goed en er werd voor elkaar gewerkt en er was een beter Zwanenburg te zien. Volgende week een vrij weekend en dan komt dus ZSGOWMS op bezoek en gaan we de laatste periode in.

De Man of the Match

De punten voor de Man of the Match zijn deze keer gegeven door Davy Buijs. Hij realiseerde zich dat het toch wel een moeilijker klusje was dan zijn rol als controleur. Toch een heerlijke score en de punten gaan naar  Nigel Ciebrant (3 punten ) , Jurrian te Hoonte (2 punten) en Patrick Selvi (1 punt). Een eervolle vermelding is er echter voor de andere spelers die er met elkaar voor zorgden dat we met een goed gevoel richting Zwanenburg gingen. Voor mij is dit echt een goede middag geweest  en smaakt het naar meer……..dank.

Uitslag Man of the Match:

3 punten – Nigel Ciebrant

2 punten – Jurrian te Hoonte

1 punt – Patrick Selvi

VSV – Zwanenburg 0-0 (rust 0-0)

Wedstrijdverloop: zie verslag

Opstelling:

René Jonker (21)- Roy von Mauw (2)(84e min Said Sakhsoukh 13 ), Nigel Ciebrant (3), Robin Poelsma (4), Ian Ruigrok (5)- Jordy Vierbergen (6),  )Jurrian te Hoonte (8) (82e min Camiel Kesbeke 12), Nick de Graaf (11),–  Rick van Veen (9), Tim Hollander (10)((77e min Melle de Graaf 14)

Reserves: Jack Buijs (1), Camiel Kesbeke (12), Said Sakhsoukh (13) , Melle de Graaf (14)

Afwezig : Kevin Verhoeve (stage Suriname) ,Mark Mul (nog niet fit), Iggy Stolwijk (blessure), Davy Buijs (schorsing nog 3 wedstrijden), Ruben Karelse (blessure), Mitch Snijders (?), Justin Schouten (weekend afwezig)