vv Zwanenburg 1

Zwanenburg werkt aan teamgeest!

Een praatje vooraf

Natuurlijk is niet alles goud wat blinkt, maar vandaag had veel er wel mee te maken.

Het weer was een grote verwenner en verder was de sfeer in de ploeg goed. Frisse blikken en een goede teamgeest. Er is wel wat in gang gezet na de wedstrijd tegen VSV. Dan is het natuurlijk jammer dat er weer een groepje afwezigen is te noteren. Naast de geschorste Davy Buijs (na vandaag nog 1 wedstrijd) waren ook de heren von Mauw afwezig in verband met blessureleed. Daarnaast ontbreekt ook Ruben Karelse nog steeds. Verder vandaag ook geen “Nico Tagliafico of Arie met de uitschuifbenen…..”Ian Ruigrok. Hij moest vandaag afzeggen in verband met naderend vaderschap. Gelukkig wel de speler van het vorig jaar, Mark Mul, terug in de basis en goed voor 70 heerlijke minuten. Terug van wereldreis en fit genoeg dus voor driekwart wedstrijd. Als dan ook onze pupil van de week met volle vaart direct een bal achter de sluitpost van ZSGOWMS in het doel pegelt, moet het een fijne middag gaan worden.

Geen geluk

Het eerste bedrijf ging Zwanenburg eigenlijk vanaf de eerste minuut vol voor een goede wedstrijd. Binnen 10 minuten had Jordy Vierbergen al twee heerlijke kansen gekregen. En ook Nick de Graaf weet na een goede aanval een gevaarlijk schot richting de vijandelijke veste te plaatsen. Maar ook ZSGOWMS is niet direct in paniek en de ploeg weet met goed voetbal ook kansen te creëren. Eigenlijk gaat het spel op en neer, waarbij wel gezegd moet worden dat de kansen van Zwanenburg klein zijn en eigenlijk niet in verhouding staan met de mogelijkheden die de tegenstander krijgt. Eigenlijk is het opnieuw de verdediging van Zwanenburg die in dit deel van de wedstrijd de stand nog op 0-0 weet te houden. Diverse keren staat onze sluitpost op de goede plek.  Uiteindelijk kan men dit tot de 38 minuut continueren. Dan krijgt ZSGOWMS opnieuw een corner en is één van de centrale verdedigers mee naar voren gekomen en weet bij de 2e paal van dichtbij de corner in het doel te werken. 0-1. Kort voor rust dus opnieuw een achterstand. Geen geluk en zelf niet scherp genoeg. Dat is de conclusie na 45 minuten.

Een ploeg in de “flow”

Na de thee is de ploeg van de heren von Mauw en Griffioen met zicht op de kantine direct weer gevaarlijk. Opnieuw Nick de Graaf is daarin de hoofdrolspeler. Maar een doelpunt komt hier niet uit voort. Ook krijgt Zwanenburg kansen uit vrije trappen. Maar de scherpte of alertheid is dan niet aanwezig. De inzet blijft echter goed. Toch krijgt de ploeg in de 64eminuut opnieuw een teleurstelling te verwerken als ZSGOWMS uit een heel klein kansje opnieuw doeltreffend weet uit te halen. 0-2 en nog een klein half uur te spelen. We krijgen wederom een gevoel van “kat en muis”. Wij doen er van alles aan en dan luikt het weer niet.

Om toch wat te proberen, worden en een aantal wissels aan Zwanenburgkant gedaan. Iggy Stolwijk komt in de plaats van Nick de Graaf. Mark Mul mag gaan rusten en in zijn plaats komt Camiel Kesbeke.  En ten slotte leveren we een verdediger in en komt Said Sakhsoukh voor Robin Poelsma. De laatste is normaal een verdediger, maar mag nu voorin onrust gaan veroorzaken. Dat laatste lukt tot ieders verrassing. Nog geen minuut na de entree van Said Sakhsoukh weet Jordy Vierbergen na een heerlijke pass van Jurrian te Hoonte de 1-2  aan te tekenen. Er gloort weer hoop en misschien is er dan toch nog wat te halen. Die hoop zien we ook uitkomen, want in de 89eminuut is het weer hetzelfde duo wat uiteindelijk voor de 2-2 zorgt. Een voorzet van Jurrian te Hoonte en het doelpunt van Jordy Vierbergen.

Zelfs de 3-2 is dan nog mogelijk, maar de paal brengt redding voor het chaotische ZSGOWMS.  Tim Hollander had bijna matchwinner geweest maar het geluk ontbrak. ZSGOWMS komt dan echter goed weg. Met frivool spel proberen de punten binnen te halen en dan uiteindelijk nog met veel geluk een punt mee naar huis nemen.

De analyse

De ploeg krijgt duidelijk kleur en de terugkeer van Mark Mul, speler van het jaar in de competitie 2017-2018, geeft de ploeg duidelijk meer body en inhoud. Komende zondag naar Bloemendaal en daar maar verder op dezelfde weg. De spirit en inzet is er en de ploeg toont duidelijk een wil om het eind van het seizoen kleur te geven.

Man of the Match

Daar het bijna Pasen is, gaan we weer ruim punten geven in verband met eierentijd. Maar daar is ook alle reden toe. Vandaag 3x 3 punten en die zijn zeer zeker terecht. Daarnaast ook 3x 2 punten en ten slotte voor de anderen allemaal 1 punt. Dit staat en is een mooi resultaat en toont dat je uiteindelijk met doorzetten nog heel ver kunt komen. Klasse !!!!!

Een kleine correctie naar aanleiding van de wedstrijd  tegen VSV. Volgens insiders had daar ook een 3 punter voor onze keeper moeten zijn. Die is dus bij deze nog vergeven…..

Uitslag Man of the Match:

3 punten – Jurrian te Hoonte, René Jonker en Jordy Vierbergen

2 punten – Nigel Ciebrant, Nick de Graaf en Mark Mul

1 punt – Volkan Aksoy, Jack Buijs, Tim Hollander, Camiel Kesbeke, Robin Poelsma, Said Sakhsoukh,  Justin Schouten, Iggy Stolwijk, Rick van Veen

Pupil van de week Nathan Wind en Mark Mul (L) en Jordy Vierbergen (R )

VSV – Zwanenburg 2-2 (rust 0-1)

Wedstrijdverloop:

39emin            0-1 ZSGOWMS

Rust

64emin            0-2 ZSGOWMS
77emin            1-2 Jordy Vierbergen