vv Zwanenburg 2

Zwanenburg 2 weer aan de bak

Het tweede mocht vandaag weer aan de bak na een langere winterstop dan gepland. Op 16 december 2018 werd alles afgelast en vorige week was het 2e vrij omdat vlak voor de Kerstdagen het bestuur van De Kennemers hun 2e elftal uit de competitie haalde. Gevolg is nu dat er niemand rechtstreeks degradeert. De laatste twee spelen na – competitie. Vooralsnog behoort Zwanenburg 2 daar nu niet bij. Met 11 uit 11 hoopte ik vandaag op een puntje. Geel – Wit is een soort van vriendenelftal dat 1x per week traint en in de uitwedstrijd was Zwanenburg de betere ploeg maar verzuimde het toen af te maken.

Vandaag traden de volgende spelers aan:
Jimmy Bovenlander (doel), Roy von Mauw, Milan Hengeveld, Rody Bottelier (A), Raymond Graal, Thimo Hengeveld, Martijn Degeling, Mitch Snijders, Dani Hulst, Bas van Leijden, Dennis Loogman. Wissels: Patrick Selvi, Ronald Hagman, Tim Reemer, Carl de Brouwer.

Om 11.07 liet de arbiter van dienst aftrappen. Zwanenburg toog meteen naar voren en deed dat via Bas die op de zijlijn links een man voorbij wurmde en Dennis diep stuurde. De strakke voorzet over de grond werd door geen enkele Zwanenburger doorzien waarna Geel – Wit meteen over hun linker kant precies hetzelfde deed. De strakke voorzet werd door hun wel op waarde geschat en zei het met enig fortuin met het scheenbeen langs Jimmy gewerkt. Nou ja, kan gebeuren en Zwanenburg toog weer ten aanval. Het zag er goed uit en er was veel balbezit. Na 5 minuten kreeg Zwanenburg een dot van een kans die echter werd gekeerd. Er volgde een ouderwetse scrimmage maar de bal wilde er niet in. Het overwicht bleef maar het was Geel – Wit dat zich na 20 minuten voor de tweede keer bij Jimmy meldde en meteen nog scoorde ook. Balverlies op het middenveld, waarop twee spelers onder de maat liepen te voetballen, was hiervan de oorzaak. Zwanenburg bleef het proberen maar net als alle voorgaande 11 wedstrijden, hield het bij de 16 van de tegenstander op. Het oogt leuk maar het levert niets op. In de 32e minuut stak Geel – Wit nog een keer over na eenzelfde scenario als het vorige doelpunt en was de 0 – 3 een feit. Drie maal een doelpoging en drie maal raak, hetgeen niet aan Jimmy lag. Een rendement van 100%. Even veerde iedereen vlak voor rust weer op. Dani verlengde een diepe bal op hem en de keeper was geslagen. De bal rolde echter langs de verkeerde kant van de paal de rust tegemoet. Een ouderwets kopje thee zou met dit weer niet hebben misstaan maar de spelers moesten het met koude limonade doen.

Geel Wit kwam blijkbaar een beetje bevroren uit de kleedkamer want in de 47e minuut kopte de ingevallen Patrick Selvi via de rug van een tegenstander raak: 1 – 3. Ook Carl was ingevallen en Milan en Bas waren achter gebleven. De hoop op een stunt en daarmee enig resultaat vervloog al twee minuten later. De eerste de beste keer dat Geel – Wit weer voor het doel verscheen was het raak: 1 – 4. Het was gedaan en het geloof bij Zwanenburg was tanende. Zo was het niet verwonderlijk dat het uiteindelijk nog 1 – 6 werd. Een wedstrijd om snel te vergeten tegen een slimme, sluwe en geslepen ploeg. Het tweede zal zich moeten herpakken want de komende drie wedstrijden worden bepalend tegen LSVV, Hillegom en Den Helder. Er zullen dan 7 punten gepakt moeten worden om boven de na – competitie streep te blijven.

Arie Keuning