vv Zwanenburg 1

Zwanenburg machteloos en moedeloos of moedeloos en machteloos ?

René Jonker (21), Jurrian te Hoonte (2), Said Sakhsoukh (3) (76e min Robin Poelsma 12), Nigel Ciebrant (4), Ian Ruigrok (5) – Iggy Stolwijk (8), Justin Schouten (11) (45e min Dennis Loogman 14), Jordy Vierbergen (9), Davy Buijs (6) (70e min Mitch Snijders 13) –  Joshua von Mauw (7) Nick de Graaf (10)

Res: Jack Buijs (1),Robin Poelsma (12), Mitch Snijders (13), Dennis Loogman(14)

Afwezig: Tim Hollander, Ruben Karelse, Mark Mul, Roy von Mauw, Rick van Veen, Kevin Verhoeve

De wedstrijd tegen en bij Ouderkerk zou een indicatie kunnen zijn voor de kansen van Zwanenburg in deze 3e klasse en de titel van dit stukje moet dan al voldoende zijn om te concluderen dat het dit seizoen wel eens een hele moeilijke opgave zou kunnen worden om lijfsbehoud te realiseren. Opnieuw was Zwanenburg meer dan 75 % van de wedstrijd de ploeg die het spel bepaalde, maar kansen konden er niet echt gecreëerd worden of werden niet benut. Dat maakt je dan als speler waarschijnlijk machteloos en de supporters moedeloos.

Als je het rijtje afwezigen ziet, dan begrijpt een ieder dat er aanvallend nogal wat ontbreekt. Vorige week waren daar ook nog eens de nu teruggekeerde Justin Schouten en Nick de Graaf bij, maar hun plaatsen werden vandaag ingenomen door Tim Hollander en Rick van Veen. Tim Hollander heeft afgelopen dinsdag een hamstringblessure opgelopen in de oefenwedstrijd tegen 2e klasser Schoten. Deze wedstrijd werd verrassend met 6-2 gewonnen en dan denk je….waarom dan wel en nu niet??? Rick van Veen had aan de ontmoeting tegen DCG een ribblessure overgehouden en had dinsdag niet moeten spelen, maar de motivatie is dan te groot om het aan de kant te blijven en dus was de blessure na dinsdag erger geworden.

Dus wederom weer een andere ploeg en een redelijk ontmantelde voorhoede, waardoor Jordy Vierbergen nu de taak had om als inkomende spits te fungeren. Gelukkig was Davy Buijs terug en kon hij een uur lang vol gas geven. maar in alles is dan de gehele wedstrijd te zien dat het vertrouwen er niet is en dus ontbeert dan ook het geluk. Opnieuw zijn er legio kansen en is men overijverig of misschien wel te gedreven en ziet men niet alle mogelijkheden bij medespelers. De aanvallen zijn best wel kansrijk, maar het eindschot of de finesse ontbreekt. En dan gaat opnieuw de wet van het voetbal gelden. Wie zelf de goals niet maakt, krijgt er uiteindelijk één tegen en dit gebeurde weer eens vlak voor rust. Ouderkerk is beslist geen wereldploeg en men hanteert veelal de lange bal, maar de eerste geslaagde aanval en de enige concentratiefout in de Zwanenburg verdediging zorgen er voor dat de einduitslag op het bord komt te staan vlak voor de rust. Een open kans is de verdere uitblinkende centrale verdediging met René Jonker, Said Sakhsoukh en Man of the match Nigel Ciebrant te machtig en dus is het raak, 1-0.

De 2e helft probeert Zwanenburg van alles, maar het is over het algemeen de thuisploeg die de gevaarlijkste situaties weet te creëren en dus is het al snel een vaststaand feit dat er voor Zwanenburgs niet veel valt te halen. De beste kans is er vlak voor het einde van de wedstrijd nog voor invaller Robin Poelsma. Maar helaas weet hij ook de sluitpost van Ouderkerk niet te verschalken. Zo eindigt dit degradatieduel dus in een onverdiende overwinning voor de thuisploeg en moet Zwanenburg wederom in de zure appel bijten.

Natuurlijk zijn we pas op een kwart van de competitie en zijn we nog niet in paniek, maar het wordt wel tijd dat een ieder het vertrouwen en de vorm gaat hervinden en dat een motivatieprogramma uit de kast moet worden getrokken, met teambuilding en een avondje stappen.

De punten voor de man of the match zijn voor de volgende spelers .

3 punten – Nigel Ciebrant

2 punten – René Jonker

1 punt – Jordy Vierbergen en Davy Buijs

De punten zijn deze keer gegeven door het analisten trio Tim Hollander, Roy von Mauw en Rick van Veen en uw eigen analist heeft de teruggekeerde Davy Buijs er nog bijgezet. De strijd tussen plaats 1 en 2 was volgens de heren moeilijk, maar uiteindelijk kwam de eer van de man of the match toe aan Nigel Ciebrant. Na een moeizame start weer helemaal terug op niveau. Plek 2 dus voor de man die dit seizoen naar zijn zin te veel moet vissen, René Jonker en plek 3 is voor Jordy Vierbergen die dus de ondankbare taak had om als een soort schaduwspits te moeten fungeren. Daar komt dan uiteindelijk Davy Buijs nog bij. Een uur lang zorgt hij er als controleur voor dat veel acties van de thuisploeg in de kiem smoren. Ook de andere centrale verdediger, Said Sakhsoukh, speelt tot zijn uitvallen een verdienstelijke wedstrijd. De rest van de ploeg mist geluk, vertrouwen en overtuiging en dus is het opstaan en opnieuw beginnen.

Komende zondag een vrij competitieweekend en misschien oefenen tegen een team wat ook op zoek is naar geluk ?? Wie weet, en anders over 2 weken de thuiswedstrijd tegen VVH/Velserbroek. Een ploeg die ook in de hoek zit waar het nog niet allemaal wil lukken.

Uitslag Ouderkerk – Zwanenburg 1- 0 (rust en eindstand 1-0)

1-0 44e min Ouderkerk