vv Zwanenburg 1

Uithuilen en opnieuw beginnen voor Zwanenburg 1

René Jonker (21), Jurriaan te Hoonte (2), Nigel Ciebrant (3) Mitch Snijders (4) (75e min Eugene v.d. Bor 12) Ian Ruigrok(5) Iggy Stolwijk(6), Justin Schouten (10) (60e min Said Sakhsoukh 13 )Jordy Vierbergen (8) – Joshua von Mauw (7) Tim Hollander (9), Dennis Loogman (11)(65e min Nick de Graaf 15)

Reserves: Jack Buijs (1), Eugene v.d. Bor (12), Said Sakhsoukh (13), Robin Poelsma (14), Nick de Graaf (15)

Ook de tweede wedstrijd in de 3e klasse heeft ons nog niet gebracht wat we hadden gehoopt. Uitgaande van de resultaten van speelronde 1, werd er een overwinning verwacht. Maar het tegendeel is waar. De uitslag is natuurlijk een beetje geflatteerd, maar wat er in de laatste deel van de wedstrijd op de mat werd gelegd, was niet echt geweldig. Natuurlijk is het wennen en zijn er ook nog een paar spelers door blessures afwezig, maar er ontbreekt ook nog een portie overtuiging en teamgeest.Daar moet aan worden gewerkt en misschien moet er toch ook een beetje worden nagedacht over een ander spelconcept. Het laatste is echter iets waar je als verslaggever alleen maar naar kunt gissen en je eigenlijk niet mee moet bemoeien.

Onder een heerlijk zonnetje begon Zwanenburg de wedstrijd goed. Mitchel Padt, onze pupil van de week, liet zien dat het scoren hem in het bloed zit. De lessen van vader Richard, oud spits van Zwanenburg en zijn voorgangers, worden goed opgepakt. De ploeg van Mehmet Simsek begon in een iets andere opstelling aan de wedstrijd. De rechterkant was in vergelijking met vorige week gewijzigd. Jurriaan te Hoonte stond rechtsachter en Joshua von Mauw was ook weer terug van vakantie.

Zoals aangegeven, was het begin van de wedstrijd niet onaardig. Zwanenburg had een veldoverwicht en er waren regelmatig goede aanvallen te zien, waarbij met name Joshua von Mauw en Dennis Loogman in kansrijke positie kwamen. Ook Tim Hollander en Jordy Vierbergen hadden kansjes of hadden acties die meer hadden verdiend. Eigenlijk was het wachten op de eerste goal van Zwanenburg. Real Sranang was een ploeg met beperkte kwaliteiten en leek weinig problemen te geven voor onze mannen. Maar er is een wet in het voetbal, die zegt dat wanneer je zelf de doelpunten niet maakt, de tegenstander uiteindelijk met de prooi aan de haal gaat. En die wetmatigheid was ook vandaag weer eens aan de orde. Nadat eerst Nigel Ciebrant al een doelpunt had voorkomen door in de baan van het snoeiharde schot te staan. Hierdoor ging hij even voor 9 tellen naar de grond. Dit was de voorbode voor het leed , want 2 minuten later was er geklungel in de gelederen van de thuisploeg en ja hoor….. De achterstand was een feit. 0-1 in de 40e minuut. Daarna leek het wel of Real Sranang al in de achteruit ging lopen en alle tijd had. De keeper van de bezoekers liep een blessure op en ging er gelijk bij zitten en trok de schoenen maar vast uit. De verder goed leidende scheidsrechter had nog geen blessurebehandeling toegestaan, maar de keeper regelde het dus zelf. Dan zie je weer dat de uitspraak over keepers toch wel een beetje wordt bevestigd. ( u kent het boek “Keepers zijn gek” van Leo Oldenburger) Zo bereiken we de rust en gaan we op zoek naar de versnapering met het vertrouwen dat het in de 2e helft wel goed gaat komen.

Helaas werd het vertrouwen al 3 minuten na de hervatting een beetje op de proef gesteld. Een fout leidde tot een dot van een kans voor de bezoekers en zo was het 0-2. Weer 5 minuten later in minuut 53 werd het zelfs 0-3. Daarmee was de wedstrijd eigenlijk gespeeld. Maar een opleving en goed doorzetten van Zwanenburg leverde ons in de 58 minuut een penalty op. Jordy Vierbergen werd in de 16 meter aangetikt en ging naar de grond en dus een kans van 11 m. Die benutte hij zelf en zo stond de 1-3 op het bord en was er een klein kansje om nog weer in de wedstrijd te komen. Om dit te bereiken volgen er kort achter elkaar twee wissels aan Zwanenburg kant om meer stootkracht te krijgen. Nick de Graaf verving de vermoeide Dennis Loogman en Said Sakhsoukh kwam in het veld voor Justin Schouten om naast Tim Hollander in de punt te spelen. Lukt het idee, dan komen de Zwanenburgers dichterbij of …… mislukt het en worden de ruimtes achterin bij Zwanenburg groter. Helaas is het laatste het geval en zo volgen er uiteindelijk nog 4 doelpunten van Real Sranang in 15 minuten. De moraal is bij de thuisploeg helemaal weg en er rest niets meer dan de uitspraak in de titel.” Mannen uithuilen en opnieuw beginnen” en deze week maar eens goed in de spiegel kijken en met elkaar in gesprek.

De punten voor de man of the match zijn deze keer voor de volgende spelers .3 punten voor Jordy Vierbergen . 2 punten voor Iggy Stolwijk en 1 punt voor Said Sakhsoukh. Een verklaring is bijna niet te geven, maar bij deze drie spelers was nog iets van vorm te zien.

3 punten – Jordy Vierbergen

2 punten – Iggy Stolwijk

1 punt – Said Sakhsoukh

Uitslag Zwanenburg – Real Sranang 1-7 (rust 0-1)