vv Zwanenburg 2

Zondag 2 doet zichzelf te kort

Er was nog sprake van vorst aan de grond toen vanmorgen in alle vroegte de tegenstander van vandaag uit Den Helder vertrok. De spelers van het tweede konden het rustig aan doen en gewoon lekker uit slapen. FC Den Helder had als enige vorige week niet gespeeld dus kwamen zij met 0 punten richting Zwanenburg. Het tweede kent weer een aantal nieuwe spelers. Dennis Loogman en Jurian Ten Hoonte staan nu bij het 1e. Camiel Kesbeke vertoefd t/m de winterstop in het buitenland. Tim Reemer en Niels Oostwouder speelden vandaag met het 3e mee. Onze rots in de branding van vorig seizoen, 9 x de nul gehouden en menige wedstrijd punten gepakt, keeper Jimmy Bovenlander, is door selectie “beleid” gepasseerd. Dit laatste wordt nog vervolgd.FC Den Helder werd vandaag ontvangen door:Ronald Hagman (doel), Volkan Aksoy, Wesley Koopmans (A), Milan Hengeveld, Raymond Graal, Rody Bottelier, Martijn Degeling, Stijn Blankenagel, Nick de Graaf, Patrick Selvi, Bas van Leijden. Wissels: Carl de Brouwer, Timo Hengeveld, Dani Hulst.

Nadat de wedstrijd in gang was gezet bleek al ras dat Zwanenburg zich verzekerde van een goede bal circulatie en veel balbezit. Het tweede vertoefde veelal op de andere helft maar het duurde tot aan de 17e minuut aleer er sprake was van een mogelijkheid. De keeper van de tegenstander hoefde daarbij niet in actie te komen aangezien de bal ruimschoots naast werd geschoten.  In de 28e minuut werd Zwanenburg weer even dreigend. De doelpoging werd gekeerd en de afvallende bal werd zo rond de penaltystip, een prooi voor Stijn. Die probeerde het in de rebound in één tijd maar de ballenvanger bleek niet hoog genoeg. In de 37e minuut was er net binnen de 16 even een goede combinatie tussen Bas en Patrick. De laatste waagde een doelpoging maar zijn inzet leverde niet meer dan een corner op. Keeper Ronald had tot dan toe niets te doen gehad. Dat bleef tot aan de rust zo, ook nadat FC Den Helder in de 43e minuut een vrije kopkans kreeg.

Na de limonade begon Zwanenburg nog overheersender. FC Den Helder kwam er nauwelijks aan te pas maar werd, net als in de eerste helft, regelmatig bijgestaan door de leidsman die daarmee als twaalfde man fungeerde. Vooral Volkan kon in ‘s –  man’s ogen bijna niets goed doen. In tegenstelling tot de eerste helft moest de keeper van FC Den Helder nu af en toe aan de bak. Daarnaast werden vele goed bedoelde schoten op zijn doel al door een verdediger geblokt. Ook duurde het net even een fractie te lang voordat een afronding werd gewaagd of werd een bal afgegeven waar een directe doelpoging meer op zijn plaats zou zijn geweest. FC Den Helder snakte naar het eind maar wist de nul tot het eind (90 + 3) te houden. Omdat bij Zwanenburg keeper Ronald in de tweede helft nagenoeg niet in beeld was geweest betekende dit dus een 0 – 0 gelijk spel ofwel een tweede puntendeling voorzien van een brilstand. Dat waren voor Zwanenburg 2 twee punten te weinig. Het is niet te hopen dat die aan het eind van de rit nog belangrijk blijken te zijn geweest. Het tweede bezit in deze prille competitie nog wel de ongeslagen status.

Arie Keuning