vv Zwanenburg 2

Zwanenburg 2 naar Wervershoof

Het was half juni dit jaar toen het tweede zich via de na – competitie verzekerde van deelname in de res. 1e klasse. De spelers mochten daarna genieten van een mooie, zonnige en warme periode. Maar hoe hoger het niveau, hoe noester de arbeid en zo werd de voorbereiding op het nieuwe seizoen alweer snel begonnen. Er werd niets aan het toeval over gelaten en in de tweede helft van juli werd menig zweetdruppel bij intensieve trainingen verloren. Eenmaal augustus werd er alweer gevoetbald. Een scala aan vriendschappelijke wedstrijden, in september gevolgd door de KNVB beker tegen geduchte tegenstanders zoals Nieuw – West United en Eendracht ’82. De spelers en de staf waren er klaar voor vandaag.

De Noord – Holland competitie begon vandaag met een uitwedstrijd in het West – Friese Wervershoof. De wedstrijd was van meet af aan het aankijken waard. Beide ploegen voetbalden vooruit en dat leverde de nodige mogelijkheden en kansen op. Naarmate de tijd vorderde werd Zwanenburg beter en was tot aan de rust de bovenliggende partij. Uiteraard liet VVW zich niet onbetuigd en probeerde af en toe van de weinige ruime die het kreeg, te profiteren. Ineens was het raak. Een voorzet van VVW werd binnen gekopt: 1 – 0. Na de rust mochten de toeschouwers eenzelfde beeld bekijken. Ook nu was Zwanenburg de beter voetballende ploeg. Toen na ruim een uur spelen Martijn Degeling, na een goede steekpass, de gelijkmaker tegen de touwen schoot was dat meer dan terecht: 1 – 1. Beide ploegen bleven de aanval zoeken in een poging de 3 punten te pakken. Zwanenburg bracht de drie wissels nog in. Volkan Aksoy (gehuurd van Arsenal) verving Timo Hengeveld en ook Tim Reemer en Dave Hoffman mochten nog even opdraven. Tot verandering in de stand leidde het niet en was, over de hele wedstrijd genomen, de puntendeling terecht. Dat levert Zwanenburg een middenmoot positie op. Het zou geweldig zijn als deze doelstelling met nog 25 wedstrijden te gaan, ook gehaald zou worden aan het eind van dit seizoen.

Arie Keuning