vv Zwanenburg 2

Zondag 2 naar Finale

Het zag er gisterenmiddag even slecht uit met veel wind en stuifregen. Maar aan het begin van de avond klaarde het weer op en toen het tweede iets na 20.00uur aan de derde wedstrijd in de na competitie begon was er geen vuiltje meer aan de lucht. Hoewel het nog even somber werd toen bleek dat keeper Jimmy niet kon spelen. Hij werd vervangen door Ronald Hagman. Op een nog goed begroeide en prima bijgehouden grasmat bij VSV 2 tastten beide ploegen elkaar even af. Op papier stond Zwanenburg 2 voor een lastige opgave. VSV 2 werd één na onderste in de 1e klasse met 7 punten meer dan Westfriezen waarvan afgelopen zondag werd verloren. Onder grote belangstelling van veel Zwanenburgers leek Zwanenburg deze herkansing met beide handen aan te grijpen. Na een kwartiertje kreeg Zwanenburg een licht overwicht tegen het fysiek sterke VSV. Rond de 20e minuut begon er bij Jurriaan ten Hoonte vanaf het middenveld een goede combinatie die eindigde in de voet van Eugene v.d. Bor. Vanaf 14 meter schoof die de bal in de benedenhoek: 0 – 1. Nog geen 10 minuten later nam Dani Hulst een vrije trap en plaatste de bal naar Dennis Loogman. Die legde de bal vervolgens terug op Martijn Degeling waarna de hoek voor het uitzoeken was: 0 – 2. Ondertussen schuwde VSV het kleunwerk niet. Camiel was het slachtoffer met een bloedneus. Bas van Leijden leek van dit spel steeds meer te genieten. Helaas kwam VSV vlak voor rust weer terug in de wedstrijd. Een inworp leek voor Zwanenburg te zijn maar was voor VSV waarna iedereen op het verkeerde been stond: 1 – 2. Na rust werd Dani vervangen door Said. VSV wilde nog wel maar kwam niet door de Zwanenburg verdediging heen en kreeg het nog moeilijker toen zij met 10 man kwamen te staan.. Met nog 25 minuten te gaan kwam Niels Oostwouder voor Eugene. Niet lang daarna plaatste Rody Bottelier de bal over links naar Dennis. Schuin voor het doel, zo rond de 16 meter lijn, haalde Dennis vol uit waarna de bal diagonaal in de verste bovenhoek verdween: 1 – 3. Werkelijk een beauty! De eerste doelgerichte actie van Niels eindigde op de paal maar bij zijn tweede poging was het uit een voorzet wel raak: 1 – 4. De koek was nog niet op. Een vrije trap rechts van het VSV doel werd in de 81e minuut door Dennis met zijn linker fraai in de korte bovenhoek gekruld: 1 – 5. Voor VSV 2 was, evenals voor hun 1e elftal, het doek gevallen. Zwanenburg gaat nu naar de vierde en laatste ronde ofwel de finale. Daarin ontmoet het aanstaande zondag, wederom uit, om 11.30 uur Weesp 2 dat in de 1e klasse als laatste eindigde met 10 punten. 2 x winst, 4 x gelijk en 16x verlies. Afgelopen donderdag speelden zij met 1 – 1 gelijk tegen Sporting Martinus en w.n.s.. Met de vorm waarin met name Jurriaan, Dennis en Bas verkeren is promotie nog steeds mogelijk.

Arie Keuning