vv Zwanenburg 2

Zondag 2 tegen de Westfriezen wordt er op of eronder

Naast de Nederlandse taal beheers ik slechts één van de vele dialecten die Nederland rijk is. West – Fries wel te verstaan omdat mijn Roots uit het gebied tussen Hoorn en Alkmaar liggen. Zo nodig kan ik dus a.s. zondag als tolk optreden als Zwanenburg 2 voor de tweede en tevens laatste  na – competitie ronde tegen de Westfriezen 2 aan moet treden. De KNVB heeft besloten dat er geen derde ronde ofwel finale komt. De winnaar van deze wedstijd en ook die andere, waarbij LSVV 2 betrokken is, promoveert of handhaaft zich waarmee het aantal teams in de 1e klasse weer, zoals te doen gebruikelijk, op 14 komt en er 26 wedstrijden in de competitie worden gespeeld.  De Westfriezen wisten afgelopen zondag thuis het uitgebluste ADO’20 4 uit te schakelen met een 3 -1 overwinning. De ruime dertigers uit Heemskerk hadden geen zin om nog een stapje hoger te spelen en vervolgens als kanonnenvoer te gaan dienen. In de competitie eindigden de Westfriezen op de 13e en laatste plaats in de 1e klasse. Zij wonnen 5 x, speelden 2x gelijk en verloren 17 wedstrijden maar mogen toch nog proberen zich in de 1e klasse te handhaven. Kansloos als 13e en laatste eindigen met 7 punten verschil op de nummer 12 was voorheen gewoon directe degradatie. Maar dankzij de uitdunning in het voetbal krijgen de Westfriezen nog een kans. Daar zal wat mij betreft Zwanenburg 2 een stokje voor gaan steken. De feestweek is voorbij en dus zullen “onze jongens” fit en zwaar gemotiveerd komende zondag aantreden. Mogelijk ben ik de enige supporter want van de anderen die wekelijks om mij heen staan hoorde ik afgelopen zondag alleen maar vakantie berichten.

De wedstrijd wordt overigens niet op het vertrouwde Westfriezen terrein in Zwaag gespeeld. De grasvelden daar liggen al op de schop. Er wordt uitgeweken naar het terrein van Always Forward dat haaks op het Westfriese hof ligt, t.w. aan de Wabenstraat 34, 1624 GM in Hoorn. De aanvang aldaar is 11.30 uur deel ik dan maar mee als een roepende in de woestijn.

Arie Keuning