De vooruitblik 20 –Een revanche ?

Vooruitblik

Natuurlijk was het zondag weer eens niet een dag waarop het geluk de kant van Zwanenburg op viel. Na een hele aardige wedstrijd, waarin we zeer zeker niet kansloos waren, gingen we toch met lege handen naar huis. De ploegen om ons heen deden ook niet echt mee in ons voordeel. VSV won van De Meteoor en Alcmaria Victrix versloeg ook het kwetsbare Alliance’22. Gelukkig verloren RCZ en RKEDO wel, maar het blijft moeilijk om de aansluiting te vinden met de ploegen boven ons. Volgens kenner Jan Prevoo is er nog voldoende kans om te stijgen, maar dan moet het wel een keer gaan meezitten. Nu was het weer een grensrechter die ons de genadeklap gaf en een scheidsrechter die het niet kon belopen. Vorige week een scheidsrechter die plotseling het idee had dat hij in de laatste minuut echt nog zijn autoriteit moest laten zien en zo weet ik er nog wel een paar meer.

In de top wist Egmond weer gewoon te winnen en blijft Limmen in het spoor. De volgers zijn op gepaste afstand en het is wachten op de kampioensdag voor de mannen uit Egmond.

Alle uitslagen van 3 maart:

VSV – De Meteoor 3-2

RCZ – SSA-SJO VV Egmond 1-6

Koedijk – Sp. Krommenie 0-2

Limmen – Zwanenburg 2-1

Alliance’22 – Alcmaria Victrix 0-1

WSV’30 – Hercules Zaandam 3-1

Bergen – RKEDO 3-1

Het programma voor aanstaande zondag heeft een aantal aardige wedstrijden op het programma staan. Wat gaat Alliance’22 doen, nu het een beetje de weg kwijt is? Weet Limmen ook Alcmaria Victrix te verslaan en doet Sporting Krommenie gewoon zijn plicht tegen RCZ?

Natuurlijk heeft Egmond geen kind aan VSV, als je er zo naar kijkt, maar het kan ook makkelijk anders uitpakken met de ploeg van VSV in het veld. De Meteoor zal wel herstel willen bewerkstelligen na de nederlaag  bij VSV en WSV’30 moet gewoon RKEDO verslaan.

Voor Zwanenburg is de tegenstander voor aanstaande zondag Koedijk. Een ploeg waar we redelijk slechte herinneringen aan hebben. De heenwedstrijd was een regelrechte offday en daar wil niemand meer aan terugdenken. Natuurlijk moet dat rechtgezet worden en met de camera’s het programma “de Augurkenkoning” aan de lijn moet dat gaan lukken. Kortom veel rood/blauw langs de lijn en natuurlijk de spandoeken van zolder.

Het programma voor zondag 10 maart:

Hercules Zaandam – Alliance’22 1

Alcmaria Victrix – Limmen 2

Zwanenburg – Koedijk 1

Sporting Krommenie – RCZ 1

SSA-SJO VV Egmond – VSV 1

De Meteoor – Bergen 1

RKEDO – WSV’30 2

Zwanenburg speelt zondag om 14.00 thuis tegen Koedijk. De plaats van handeling is weer ons eigen sportpark aan de populierenlaan. De scheidsrechter is deze dhr. A Essaghir.

Het team van de week is de JO 10-3.

We wensen iedereen een fijnen en gezellige middag en wie weet worden we nog tv sterren?