De vooruitblik 16  –  En nu dan ?

Vooruitblik

De titel van deze vooruitblik is natuurlijk al klip en klaar en ook duidelijk niet vrolijk. De wedstrijd tegen Hercules uit Zaandam begon goed, maar eindigde opnieuw in mineur. Als de ploegen om ons heen dan ook nog eens achter elkaar punten vergaren, is het niet iets om blij van te worden. Bergen heeft helemaal de smaak te pakken. Maar ook RCZ en RKEDO boekten dit weekend een overwinning en dat maakt de afstand tussen de twee ondersten en de rest alleen maar groter. Alcmaria Victrix vertoont nog geen oplevingsverschijnselen en dus houden we die ploeg onder ons, maar verder is het zeer zorgelijk en raakt de rest uit het zicht.

Bovenin de ranglijst zorgde WSV’30 voor een enorme verrassing door als nummer 9 de Egmond combinatie te verslaan en dus moest de eerste nederlaag in Egmond geslikt worden. De rest van de utslagen gaf weinig reden om er veel over te zeggen.

Alle uitslagen van 21 januari  waren:

Alcmaria Victrix – Bergen 1-6

Zwanenburg – Hercules Zaandam 3-4

Sp. Krommenie – RKEDO 1-3

SSA-SJO VV Egmond – WSV’30 3-5

De Meteoor – Alliance’22 2-1

VSV – Limmen 1-6

RCZ – Koedijk 2-1

Het eerste weekend van februari brengt Zwanenburg naar de Wormer en dus in de Polder. Dat zal niet eenvoudig worden na de euforie bij WSV na 28 januari. Bij de andere wedstrijden zitten twee duels die heel leuk kunnen zijn. De nummers 1 en 2 komen in het strijdperk op het veld van Limmen en Alliance en Sp. Krommenie gaan in Haarlem Noord met elkaar strijden om de punten. RCZ zal tegen VSV opnieuw punten pakken, want de ploeg uit Santpoort is het spoor een beetje bijster. Dat is concurrent één en de twee andere concurrenten, RKEDO en Bergen pakken hun punten waarschijnlijk ook wel en dus moeten we weer een slokje uit de gifbeker nemen. Meer valt er niet van te maken en dat doet pijn.

Het programma voor zondag 28 januari:

RCZ – VSV 1

Koedijk – De Meteoor 1

Limmen – SSA-SJO VV Egmond 3

Alliance’22 – Sp. Krommenie 3

WSV’30 – Zwanenburg 1

RKEDO – Alcmaria Victrix 1

Bergen – Hercules Zaandam 1

Zwanenburg speelt zondag om 14.00 in de Wormer op Sportpark WSV’30, De Middenlijn 1, 1531 LZ Wormer en de scheidsrechter is dhr. B. Wienholds.

Tot ziens in de Polder.