De vooruitblik 9  –  Een oude bekende

Vooruitblik

Het vorige voetbalweekend was weer niet een weekend waar de volgers van de club vrolijk van werden. De selectieteams op de zondag hebben het allebei heel moeilijk.  Zowel de 1 als de 2 staan in de onderste regionen en het seizoen verloopt verre van voorspoedig. De zaterdag 1 doet het beter en staat op een 6e plek in de 5e klasse met 11 punten uit 6 wedstijden.  De wedstrijd van Zwanenburg 1 tegen de koploper was afgelopen zondag een “ware martelgang” en het huilen stond de kleine groep supporters nader dan het lachen. Waarschijnlijk zal daar deze week nog veel even over nagepraat zijn binnen de groep.

Onze directe concurrent RCZ wist wel de eerste punten te pakken en we staan dus nu beide onderaan. Bij de  andere wedstrijden waren er weer een paar verrassingen.  VSV herstelde zich weer verder en speelde nu gelijk tegen Hercules Zaandam. Koedijk en WSV’30 hielden elkaar in evenwicht. Limmen verloor van Alliance’22 en dat was niet verwacht. Sp. Krommenie en De Meteoor deden wat al in de voorspellingen stond.

Zo is de kop van de ranglijst nu: 1- SSA SJO VV Egmond  22 pnt.  2- Alliance”22 en De Meteoor 15 pnt. En 3- Sp. Krommenie met 14 pnt.Onderin Staan Zwanenburg en RCZ  onderaan met 3 pnt en daarboven staan Bergen met 5 pnt. en Alcmaria Victrix met 6 pnt. De laatste wedstrijden voor de winterstop gaan dus bepalen of we naar boven kunnen kijken.

De uitslagen van speelronde 8

SSA SJO VV Egmond – Zwanenburg 9-2

De Meteoor – Alcmaria Victrix 2-1

VSV – Hercules Zaandam 3-3

RCZ – RKEDO 4-2

Koedijk – WSV’30 2-2

Limmen – Alliance’22 0-1

Bergen – Sp. Krommenie 2-3

Het programma van speelronde 9 heeft een regioderby tussen Limmen en Bergen en verder heeft  SSA SJO VV Egmond ook een korte reis naar Alcmaria Victrix. Bij de andere  wedstrijden zijn Hercules Zaandam – De Meteoor en Alliance’22 – Koedijk aantrekkelijk. Of RKEDO de grote thuisnederlaag tegen Koedijk al heeft verwerkt zal ook duidelijk worden tegen VSV. De ploeg scoort ook zo af en toe makkelijk. Zwanenburg moet aantreden tegen Sp. Krommenie. Dit is een ploeg die we vorig jaar ook   zijn tegengekomen. Toen was het resultaat positief met winst thuis en een gelijkspel in Krommenie. Deze keer kan het echter wel eens anders gaan lopen en de voorspelling hieronder is misschien tegen beter weten in.

Het complete programma voor speelronde 9 is:

Hercules Zaandam – De Meteoor 2

Alcmaria Victrix – SSA-SJO VV Egmond 2

Zwanenburg – Sp. Krommenie 1

Limmen – Bergen 1

Alliance’22 – Koedijk 3

WSV’30 – RCZ 1

RKEDO – VSV 2

Zwanenburg speelt zondag de laatste thuiswedstrijd voor de winterstop. De wedstrijd begint om 14.00 uur.  De scheidsrechter is dhr. R Veldhoen. Het team van de week is de JO 11-1. We hopen dat ze een leuke middag hebben en genieten van alle activiteiten.

We wensen iedereen een fijne middag …….Tot ziens