SSA-SJO-VV Egmond – Zwanenburg…..het gaat niet goed

De verwachtingen waren al niet echt goed. Een wedstrijd tegen de koploper, die ook nog eens onbekend is en volgens de begeleiding van andere clubs, heel veel goede voetballers tot zijn beschikking heeft.

Voor de wedstrijd van vandaag kwam daar nog bij dat we ook nu weer op gras moesten spelen. Dat was onze mannen ook al slecht bevallen tegen en bij Koedijk. Daarnaast misten we weer spelers die normaal bij de ploeg zitten. Tom van Moorsel en Rody Bottelier waren afwezig vanwege een blessure en vakantie. Ook Camiel Kesbeke en Wouter Mulder waren niet inzetbaar. Dat bracht een aantal omzettingen met zich mee. Of die de juiste uitwerking hadden, durf ik niet te zeggen. Maar de ploeg was onzichtbaar. Er was geen inspiratie te zien en het was geen team.  Natuurlijk is het niet fijn en stimulerend als je na 5 minuten al tegen een achterstand aan moet kijken en als het dan na een goed half uur al 4-0 staat, zinkt de moed je in de schoenen. Dat is niet inspirerend en bevordert de inzet niet. Maar je laat elkaar in de steek en dan voelt iedereen zich een soort “kop van Jut” .

Meer kan er niet van worden gezegd. Natuurlijk kan de wedstrijd verder worden beschreven en kunnen we alle tegengoals analyseren. Dat doe ik niet. Na de 6-0 was er een korte opleving van onze mannen, al kan ook de vraag worden gesteld of de thuisploeg even een beetje gas terugnam. Silvian Kesbeke stond twee keer op de goede plek om af te ronden na goed voorbereidend werk van Jurrian te Hoonte en Nigel Zwarts.

Verder is het zeer zeker doorgaan en proberen het tij te keren en elkaar te helpen. Ga er met elkaar voor en laat elkaar niet in de steek.

Man of the Match:

Voor het bepalen van de beste speler van de middag gaan we deze keer opnieuw onze Zwanenburg bril opzetten en ook heel diep nadenken. De uitblinker of beste speler aan onze kant is direct te noemen. Dat is Jurrian te Hoonte. De andere punten gaan naar de technische staf en een paar spelers die net boven de middelmaat uit kwamen volgens de leden van het panel.

.1 (3 punten)   – Jurrian te Hoonte

.2 (2 punten)   – Technische staf

.3 (1 punt         – Silvian Kesbeke, Roy von Mauw, Melle de Graaf

Score verloop  SSA-SJO-VV Egmond- Zwanenburg 9-2 (rust 4-0)