Zaterdag 1 voortvarend

Na een lange winterstop was de Zaterdag 1 de afgelopen twee weken ook nog vrij. Bodegraven en Utrecht FC hadden zich terug getrokken en juist die twee stonden toen op het menu. Vandaag dan eindelijk weer aan de bak. Er viel wat te halen in meerdere opzichten. De Zaterdag 1 doet in de tweede periode nog volop mee en de uitwedstrijd tegen de tegenstander van vandaag, Vogelenzang, ging smadelijk met 5 – 2 verloren.

Bijna klokslag 14.30 uur gaf de jonge en achteraf goede scheids groen licht en beide ploegen gingen er, onder toeziend oog van een zeer talrijk publiek, met hard werken tegenaan. Zwanenburg zocht veelal de zijkanten terwijl Vogelenzang de oplossing door het midden probeerde te vinden. De gastheren oogden niet verkeerd maar het was Zwanenburg dat de kansen kreeg. Die werden echter niet uitgespeeld, de voorzet bleef uit of was net niet zuiver genoeg en voor zover het wel goed ging was de doelpoging telkens een soort terugspeelbal. Na een half uur merkten de kenners om mij heen op dat dit wel eens verkeerd kon gaan. Zo van, als jij het niet doet dan …… Hun mond werd 2 minuten later gesnoerd toen Daimey  een goede pass kreeg en nu buitenkant voet met een kromme bal het net wel wist te vinden: 1 – 0. In de rust toog ik naar de kantine alwaar ik het op een gewone zaterdag nog nooit zo druk had gezien. Volkomen nuchter ging ik de tweede helft aanschouwen. Die was nog geen 6 minuten oud toen Bas een splijtende pass op Daimey gaf. Die liet zijn opponent zijn hielen zien en vond tussen de benen van de doelwachter door voor de tweede maal het net: 2 – 0. Zwanenburg zette door en waar Vogelenzang in de eerste helft nog een deuntje mee blies raakte het gezang steeds meer op een lager toontje. Joshua wist nog niet tot scoren te komen maar zag in de 58e minuut wel kans om over links een corner te versieren. Die nam hij zelf en zijn perfecte voorzet vanaf de cornervlag belandde op de juiste plek en op het juiste hoofd: 3 – 0. Trainer Bert zag het vervolg blijkbaar vol vertrouwen in en sloeg, met nog een half uur te gaan, aan het wisselen. Behalve Joshua ging de hele voorhoede er af en het leek of Vogelenzang uitgenodigd werd om een eretreffer te maken. Maar die waren uitgeblust en dus was het laatste woord aan Zwanenburg. Hoewel niet sprankelend werd er af en toe nog aangevallen. Invaller en jongste speler (18) Youri kreeg op de rand 16 de bal aangespeeld, maakte een schietbeweging maar verlegde de bal naar zijn andere been en haalde in de 76e minuut tot verrassing van de doelwachter uit: 4 – 0. In het laatste kleine kwartier bleef Zwanenburg soeverein, mede omdat de kopjes bij Vogelenzang na een uur spelen al waren gaan hangen.

De zaterdag 1 presteert voorwaar voortvarend. Nu vier competitie wedstrijden achter elkaar gewonnen waarbij telkens de 0 werd gehouden. Twee maal 3 – 0, 1 x 6 – 0 en nu 4 – 0. Een echte keeper onder de lat is dus van grote waarde. Bert en zijn mannen blijven derhalve  meedoen in de na – competitie. Volgende week zal dat een lastig verhaal worden want dan moet de zaterdag 1 uit naar koploper Sportief in Hazerswoude – Rijndijk.

Hoe dan ook was er vandaag feest. DJ Nicky liet zich tijdens de wedstrijd al horen en ging na het laatste fluitsingaal echt los. Ook de BBQ stond klaar om iedereen van een diner te voorzien. Ik keek het nog even aan maar toen mijn verzoek om een plaatje van The Rolling Stones te draaien niet werd ingewilligd toog ik snel huiswaarts.

Arie Keuning

2 reacties

• Nee Arie, van de Rolling Stones heeft die Nicky nooit gehoord. Die draait alleen die k…..Nederlandse muziek, maar de nodige drank binnen, klinkt alles goed . Heeft verder niets met voetbal te maken. Hoewel…achteraf toch maar blij dat de zaterdag 1 erbij gekomen is? Kantine weer lekker vol, aardig wat publiek achter de hekken. Was voorheen wel anders. Steunen die zaterdag 1.
    Een echte Stones fan en dus muziekkenner en liefhebber!

Een echte Stones fan en dus muziekkenner en liefhebber!