WSV’30 – Zwanenburg – tegenspoed en voorspoed

WSV’30 – Zwanenburg – tegenspoed en voorspoed.

Deze keer een verslag met een “gat”. Maar daar later meer over. Na  twee weken vrijaf mochten de mannen van aanvoerder Jordy Vierbergen weer in het strijdperk treden. Tegenstander was deze keer WSV’30 uit de Wormer. Zwanenburg begon met een aantal wijzigingen aan de wedstrijd. Door vakantie en lichte blessures waren er dus veranderingen. De wedstrijd begon met een periode van aftasten en zoeken naar de juiste spelwijze. Ook bij tegenstander WSV’30 waren er door de vakantieperiode mensen afwezig.

Langzamerhand kregen onze mannen het spelletje van de tegenstander door en ontstond er een licht veldoverwicht voor Zwanenburg. Er waren kleine kansjes voor Nigel Zwarts, Zakaria El Johari en Mitch Snijders. Verdedigend had Zwanenburg de zaakjes ook prima voor elkaar. Een goed resultaat leek dus zomaar mogelijk. Doch in de 22e minuut kwam er een tegenvaller. Bij een onschuldige aanval en actie ging de spits van WSV’30 door op een bal waar hij eigenlijk niet bij kon, omdat onze keeper er al bij was. Bij deze actie raakte de tegenstander onze keeper echter vol op de knie en het scheenbeen. Dat veroorzaakte een forse en pijnlijke blessure bij onze keeper die er in eerste instantie ook zeer ernstig uitzag. Het vervolg was het uitvallen en een invalbeurt voor Ronald Hagman.

Doordat er in eerste instantie gedacht werd aan ernstig leed, was uw krabbelaar een periode afwezig. Na ongeveer een uur was de pijn wat minder en konden we omgekleed het vervolg van de wedstrijd bekijken vanaf minuut 70. In die periode was het spel aan beide kanten niet geweldig  en was het met name Zwanenburg wat zich door de wedstrijd heen knokte en zo af en toe gevaarlijk kon worden. Maar het was vooral WSV wat druk wilde zetten en de punten in eigen huis wilde houden. De thuisploeg kreeg ook wel kansen, maar onze invalkeeper wilde de “0” houden en redde een aantal keren prima.

En toen kwam er ook nog een leuk konijn uit de hoge hoed. In de 83e minuut kreeg Zwanenburg 2 corners achter elkaar en bij corner 2 was Rody Bottelier heel stiekem in de buurt van de doellijn gekomen  en kon hij de lage bal vallend in het doel koppen. Een heerlijke 0-1 en dus ook nog voorspoed. Daarna werd het nog een tiental minuten “nagel bijten” en duimen voor dit resultaat. Dat bleef op het bord staan en dus gingen we met 3 gestolen punten naar huis.

Volgende week Ankaraspor en dus een mogelijkheid om doelpunten te maken.

Man of the Match:

De punten werden door de volledige technische staf gegeven voor de inzet en dus het volgende resultaat.

.1 (6 punten)   – Tom van Moorsel

.2 (4 punten)   – Rody Bottelier

.3 (3 punten)   – Ronald Hagman, René Jonker, Camiel Kesbeke, Roy von Mauw, Jordy Vierbergen, Kevin

Verhoeve Jurrian te Hoonte, Mitch Snijders, Martijn Degeling, Niels