VSV – Zwanenburg…  “Een dure of zure misser.”

In een week waarin er vele onverwachte dingen gebeuren, missers van Ajax en PSV en de vragen bij de selectie van Oranje, kon ook Zwanenburg zich hier niet aan onttrekken.

Dit hoofdstuk kon niet aan Zwanenburgse deur voorbij gaan en dus kregen wij ook een “vroege surprise” te verwerken.

Vooraf was deze wedstijd van de week door de technische staf van Zwanenburg al omschreven als een lastige klus. Uitgangspunt was het streven naar een gelijkspel en mogelijk iets meer te realiseren.

Concluderend kan gezegd worden dat het gelijke spel gezien het spelbeeld zeer zeker terecht was geweest, maar het uiteindelijke resultaat was een enorme domper.

Kort voor het eind van de wedstrijd, gaf de scheidsrechter een strafschop aan de thuisploeg.

Die strafschop werd makkelijk gegeven en was niet terecht of in de “geest” van de wedstrijd. De scheidsrechter had  volgens vele supporters van beide kampen duidelijk geen gevoel bij een deergelijke wedstrijd. Het algemene beeld van de leiding was redelijk. Toch waren niet alle beslissingen juist en had de thuisploeg veel geluk en kon men in de ogen van de “man met de fluit” weinig fout doen. Het was dan ook van hem een dure misser en voor Zwanenburg een zure misser.

Zwanenburg begon in de sterkste opstelling en pakte het spel direct aardig op. Weliswaar ging de wedstrijd in het eerste kwart op en neer, maar Zwanenburg had mooie kansen.

Natuurlijk is VSV niet een tegenstander die zich weg laat spelen en ook deze ploeg wist zo af en toe gevaarlijk te worden.

Toch was Zwanenburg in de eerste helft veelal de bovenliggende partij en kon de verdediging eigenlijk vrij simpel de situatie onder controle houden.  De ondersteuning van het middenveld kwam daarbij goed van pas en de man of the match van het Haarlems Dagblad, Steijn Blankennagel, verzette bergen werk. Hij werd hierbij geholpen door de andere middenvelders. Dat de ”keuzecommissie” van Zwanenburg nog een tweede ster nomineerde was terecht, maar de “watcher” van het Haarlems dagblad heeft maar 1 cadeaubon.

Zwanenburg liet zich dus van zijn beste kant zien en de vele Zwanenburgse volgers, hoopten op een doelpunt.

Voor de rust gebeurde dat niet en dus moest de 2e helft de beslissing gaan brengen.

Over het algemeen was het in de tweede helft opnieuw spannend. VSV was wel feller en de wissels waren zeker geen verzwakkingen, maar echt gevaar ontstond er weer niet.

Zwanenburg bleef eigenlijk de beste mogelijkheden creëren, maar ook onze aanval had niet het geluk en de scherpte. Verdedigend was er echter opnieuw weinig aan de hand.

Eigenlijk was het publiek zich al aan het instellen op een doelpuntloos gelijkspel. Maar helaas was het niet geval en moesten we aan het eind nog een bittere pil slikken en met een kleine “kater” de terugreis aanvaarden. De penalty was goed genomen en jammer genoeg had onze keeper geen kans om de bal te stoppen.

Na een aantal wedstrijden met mooie resultaten was dit weer even wennen en zit er niets anders op dan volgende week weer aan het herstel te gaan werken in de thuiswedstrijd tegen Sporting Krommenie.

Dat moet zeker lukken en we moeten niet in de put gaan zitten. In een dergelijke vorm en met alle inzet en de vorm die we hebben moet het gewoon weer goed komen.

Man of the Match:

Deze wedstrijd was de wedstrijd van de week van het Haarlems Dagblad en Steijn Blankenagel won de prijs van Man of the Match. Voor ons was hij samen met Camiel Kesbeke de uitblinker van de dag. Maar het gehele team speelde weer verdienstelijk en daarom is iedereen weer met punten beloond.

. 1 (3 punten)              – Steijn Blankennagel en Camiel Kesbeke,

. 2 (2 punten)               – Roy von Mauw, Jordy Vierbergen, Jurrian te Hoonte,

Tom van Moorsel, Martijn Degeling  en Nigel Zwarts

. 3 (1 punt)                  – René Jonker, Mitch Snijders. Bas Tichelaar, Zakaria el Johari,

Kevin Verhoeve en Niels Oostwouder.

Score verloop   VSV – Zwanenburg 1-0 (rust 0-0)

Rust

88e min   –   1 -0  VSV (penalty)

Opstelling:

René Jonker(21)-Camiel Kesbeke(2), Roy von Mauw(3), Jordy Vierbergen(4), Jurrian te Hoonte(5) -Tom van Moorsel(6), (78e min Mitch Snijders 15) Steijn Blankennagel(10),Martijn Degeling(8)- Kevin Verhoeve (7),(60e min Niels Oostwouder (14), Zakaria El Johari (70e min Bas Tichelaar16), Nigel Zwarts (11)

Res: Max Brugman(1),Niels Oostwouder (14), Mitch Snijders (15) Bas Tichelaar(16),Robin Poelsma (17)