Swift – Zwanenburg – Eén team, één taak, en een prachtige overwinning.

Vandaag was onze trouwe verslaggever helaas door omstandigheden niet aanwezig om een verslag te schrijven. De taak werd vandaag dan ook opgepakt door een andere verslaggever.

Vooraf was er door de hoofdtrainer op gehamerd om de linies compact te houden. In de thuiswedstrijd was Swift heer en meester om uit de duels te blijven en kon daardoor een makkelijke overwinning binnen slepen.

Zwanenburg was dus gewaarschuwd. In de basisopstelling waren er door diverse blessures weer andere spelers opgesteld. Jordy Vierbergen begon als aanvallende middenvelder, Robin Poelsma als laatste man en Camiel Kesbeke als rechtsback. Steijn begon, doordat hij griep had gehad, op de bank, samen met Nick, Nigel, Silvian en Max

Het begin van de wedstrijd was het voor beide teams zoeken naar de ruimtes op het veld. Swift probeerde vooral via de flanken de spits te zoeken. Vooral Camiel had een goede tegenstander bij zich staan die zowel binnen als buitenom kon gaan.

Zwanenburg kon vooral vanuit de omschakeling gevaarlijk worden. Het snel van kant wisselen werd geregeld door de technische staf geroepen, maar veel gevaar kwam er nog niet gelijk uit.

Na 20 minuten kwam Swift gevaarlijk voor de goal. De bal werd door Ian in combinatie met de keeper van de lijn gehaald. Niet veel later moest Roy vanwege een blessure het veld ruimen. Steijn kwam het veld in en Jordy zakte weer naar de verdediging.

Niet veel later kreeg Zwanenburg een goede kans. Kevin schoot een afvallende bal op de paal. Het geluk zat nog niet mee.

Swift kreeg nog een goede kans, maar die werd afgefloten wegens duwen van de nummer 9 van Swift. Vlak voor rust moest Martijn ook van het veld.

Als dat maar goed gaat in de tweede helft was het gevoel aan de kant.

De tweede helft moest het dan ook maar gaan gebeuren. Nick kwam het veld in als aanvallende middenvelder.

Swift probeerde van alles, maar Zwanenburg stond als een huis en steeds meer kreeg Zwanenburg het heft in handen. Na ongeveer een kwartier kwam er een corner voor Zwanenburg. Mitch gaf met veel gevoel de trap en de keeper verkeek zich op de voorzet. Nick wist deze kans te verzilveren en zo stond het 0-1. Gaat het dan toch gebeuren?

Swift trok gelijk ten aanval en probeerde de stand recht te trekken. Gelukkig had onze keeper vandaag geen zin in een tegendoelpunt en hield de tweede helft heel wat ballen eruit.

Eerst een vrije trap waar de bal goed eruit werd gehaald en even later ook lange bal waarbij de nummer 9 van Swift één op één kwam en de bal werd gepakt.

Helaas moest ook Camiel op een gegeven moment het veld uit vanwege een blessure en kwam Nigel het veld in. Robin ging naar rechtsback. Met zijn ervaring speelde hij vandaag ook weer een stabiele wedstrijd

In minuut 75 krijgt Swift de kans om gelijk te komen. De scheidsrechter ziet een overtreding in een schouderduw van Robin en Swift mag een penalty nemen. Waar ik al eerder zei dat René de nul wilde houden, bleek dat bij de penalty ook zo en hij wist de strafschop te houden. De penalty werd hard ingeschoten maar René koos de juiste kant en pakte die penalty.

Door deze belangrijke redding kreeg Zwanenburg nog meer vertrouwen. Nick ging gedreven op zoek naar de tweede goal. Waar Niels als nummer 9 vandaag echt een aanspeelpunt was op elke bal, kon Nick vanaf de linkerkant naar binnen komen en uiteindelijk uit halen 0-2!!!!

Met nog 10 minuten op de klok begon Swift alles of niets te spelen. Nigel en Jordy hielden vele ballen weg van het goal en ook Ian, die vandaag weer geweldig speelde, zorgde ervoor dat zijn directe tegenstander niet voor gevaar kon zorgen.

Kevin werd nog gewisseld voor Silvian Kesbeke, die ook echt zijn best deed om alles voor het team te geven. Na een krampaanval bij Niels moest Zwanenburg de laatste minuten ook nog overleven. Swift bleef hoop houden, maar de hoop verdween toen Niels in de 90e minuut de bal rond de zestienmeter kreeg en niet meer nadacht. Hij schoot de bal geweldig  de kruising in. Een prachtig slotakkoord.

Swift had geen hoop meer en de drie punten konden in de tas van Zwanenburg.

Vandaag kan ik dan ook alleen maar zeggen dat er een team stond. Iedereen heeft zijn taak verricht. Niet alles was misschien goed, maar dat er gewerkt is door iedereen, dat staat.

Volgende week speelt Zwanenburg thuis op Tweede Paasdag tegen Spaarnwoude.

Man of the Match:

Het leuke van vandaag was het vragen wie er in aanmerking kwam voor de punten van de Man of the Match. Dit werd gevraagd aan de “Nestor”van de technische staf. Jan Prevoo gaf de volgende punten:

3 punten voor René vanwege zijn belangrijke reddingen op cruziale momenten. De eerste helft was niet altijd even gelukkig voor René, maar de tweede helft heeft hij alles goedgemaakt.

2 punten voor Nick en Niels. Het duo bracht de supporters veel moois vandaag. Nick met zijn twee doelpunten en Niels met zijn inzet en het prachtige slotakkoord.

Het laatste punt gaat naar de rest van het team. Iedereen heeft hard gewerkt en verdient een groot compliment.

. 1 (3 punten)              – René Jonker

. 2 (2 punten)                   – Nick de Graaf en Niels Oostwouder

. 3 (1 punt)                         –

Score verloop  Swift -Zwanenburg 0-3 (ruststand 0-0)