De vooruitblik 11 en een korte terugblik.

Vooruitblik

.

Het afgelopen weekend gingen de spelers en supporters van Zwanenburg niet met een goed gevoel huiswaarts.

Wedstrijd verloren en eigenlijk niet echt meegedaan tegen VSV. Dat is een korte en bondige conclusie. De uitslag is nog niet eens dramatisch, maar over de hele wedstrijd gezien, was VSV ons gewoon de baas.

Gauw vergeten dus maar.

De andere uitslagen van deze zondag waren over het algemeen voorspelbaar. De twee gelijke spelen waren enigszins verrassend. Misschien is het gelijke spel van Purmerend- Ilpendam nog een beetje te verklaren. Ilpendam is een moeilijke tegenstander die vanuit een gesloten defensie speelt en ook bij ons een gelijkspel uit het vuur sleepte.

De wedstrijd van Nieuw West tegen RKDES was wel echt een verrassing met het gelijke spel.

Alle uitslagen waren:

Aalsmeer – ZSGOWMS  0-5

Alliance’22 – RCH  3-1

Nieuw West – RKDES  1-1

Purmerend – Ilpendam 1-1

Spaarnwoude – Sp. Martinus 1-2

Zwanenburg – VSV 1-4

Deze week moest er ook nog een wedstrijd worden ingehaald. Donderdagavond speelde Zwanenburg tegen RCH op het veld aan de Sportlaan in Heemstede. Een wedstrijd met sentimenten en dus vooraf lastig.

De eerste helft ging nog redelijk gelijk op. RCH wilde strijd leveren en Zwanenburg had geen geluk. Onder andere twee schoten op de paal en nog wat gemiste kansen. Zo werd het rust met een 1-1 stand op het bord.

Na  de rust begon de wedstrijd eigenlijk identiek aan het eind van de eerste helft. RCH wilde weer fel verder en Zwanenburg had het geluk niet. Afgekeurde doelpunten en opnieuw gemiste kansen. Tot de 65e minuut. Toen kreeg Nick de Graaf het vizier op scherp en maakte  nog 3 doelpunten en in totaal 4. Ook gaf hij assists waar Steijn Blankenagel en Jordy Vierbergen uit konden scoren. Zo liep de ploeg uiteindelijk uit naar een heerlijke 1-6 overwinning.

Ook werd Nick de Graaf hiermee de man of de match. Er waren 2 punten voor Jordy Vierbergen en Martijn Degeling. Ten slotte waren er vier spelers die 1 punt kregen: Steijn Blankenagel, Bas Tichelaar, Camiel Kesbeke en Jurrian te Hoonte.

Het komend weekend is het speelronde 13 en is er opnieuw een vrij makkelijk te voorspellen programma. Voor Zwanenburg is er echter weer een hele moeilijke wedstrijd  tegen ZSGOWMS. Deze ploeg ligt ons niet en de laatste herinneringen aan dit team zijn niet leuk. We werden met een stevige nederlaag van het veld gespeeld.

Het complete programma voor speelronde 13 en de voorspelling is:

RKDES – RCH 1

Spaarnwoude – Ilpendam 1

Sp. Martinus – Nieuw West 1

Swift – Purmerend 1

ZSGOWMS – Zwanenburg 1

De  wedstrijd tegen ZSGOWMS wordt gespeeld op sportpark Ookmeer en begint zondag om 14.00 uur en de scheidsrechter is dhr. Thijs Groot.

Tot ziens langs de lijn.