Sporting Martinus-Zwanenburg “Kat en Muis”

Zondag 21 november zal in de archieven van Zwanenburg geen grote plaats gaan innemen. De indruk van deze dag is -6. Geen punten voor de hoofdmacht en ook het tweede team ging met een lege tas naar huis.

Natuurlijk was de ambiance al niet aantrekkelijk. Opnieuw geen toeschouwers op het sportpark vanwege nieuwe Corona maatregelen. Als dan ook het sportpark een troosteloze aanblik heeft, door een clubgebouw wat gesloopt wordt en de indruk geeft of er zojuist op een vliegtuig is neergestort. Ja dan is er een trieste aanblik en het wordt helemaal armoedig als de bezoekende partij zich op het veld moet omkleden om besmettingen te voorkomen.

In de opstelling vandaag geen plek voor Rody Bottelier. Door een rugblessure was hij niet in staat te spelen. Ook wederom een reservebank met weinig invallers. Het zijn magere tijden.

De wedstrijd bracht daar ook geen verandering in. Sporting Martinus toonde in de eerste helft heel duidelijk waarom het de trotse koploper is. Het is een jonge, energieke en talentvolle ploeg. Heel veel kwaliteit en veel technische bagage. Dat rechtvaardigt de titel boven dit stuk al. Vanaf minuut 2 was het Martinus wat de wedstrijd bepaalde. We hadden in de eerste minuut de tegenstander kunnen verrassen, maar helaas staat ons vizier dit seizoen niet op scherp. Daarna was het wachten op de eerste goal en die viel in de 20e minuut. Martinus speelde alle kaarten uit en in de chaos wisten we de bal niet meer weg te krijgen en werd het een eigen doelpunt. Ook daarna was het soms een heel beperkte poging van onze mannen om er onderuit te voetballen, maar eigenlijk kwamen  we er niet uit.

Jordy Vierbergen werkte hard en gaf het goede voorbeeld, maar teveel spelers konden het vandaag niet brengen en de druk lag teveel op de verdediging.

In de 31e minuut gooide Martinus de wedstrijd eigenlijk al in het slot. Een goede aanval leverde de 2-0 op en ook al zat er een luchtje van buitenspel aan, het was niet tegen de verhoudingen.

Ook de tweede helft is Zwanenburg niet bij machte echt een vuist te maken. Martinus zet niet echt meer aan, maar geeft ook heel weinig weg. Onze verdediging moet alle zeilen bij zetten en dat zorgt er ook voor dat veel punten gaan naar de mannen met een “Tegen houden opdracht”.

Uiteindelijk wordt het in de 89e minuut nog 3-0. Daar is alles wel mee geschreven.

De “helderzienden” hoopten op een wonder, maar de werkelijkheid was geheel anders.

Volgende week maar weer proberen punten te vergaren in de thuiswedstrijd tegen Alliance’22.

Ook vandaag weer een beperkt programma. De wedstrijden Aalsmeer-Purmerend en Nieuw west-Ilpendam gingen niet door.

De andere uitslagen in deze ronde:

Alliance-RKDES 3-3

Spaarnwoude-Swift 4-3 !!!

VSV-RCH 7-1

Man of the Match:

De punten gaan deze week dus veelal naar de mannen in de verdediging. Het  was een moeilijke opgave, want eigenlijk waren we een maatje te klein tegen deze tegenstander.

Maar “the show must go on” vandaar meer spelers die in de punten zijn gevallen.

. 1 (3 punten)              –  Jordy Vierbergen

. 2 (2 punten)                    –  Robin Poelsma

. 3 (1 punt)                         –  Nigel Ciebrant, Lars van Dommelen, René Jonker en Patrick Selvi

Score verloop    Sp. Martinus-Zwanenburg 3-0 (ruststand 2-0)