De Vooruitblik 6

Vooruitblik

Het weekend van 7 november was voor ons eigen team de dag van de langverwachte eerste zege. Op eigen veld werd Aalsmeer met een 6-1 nederlaag naar huis gestuurd. Een mooie opsteker voor Zwanenburg. Ook het spel was een stuk beter en er was over het algemeen veel overtuiging.

Verder was het in deze ronde van de competitie een mager programma. Er werden 3 wedstrijden afgelast en waarschijnlijk was de boosdoener opnieuw Corona. De wedstrijden die naast die van Zwanenburg nog wel werden gespeeld leverden overwinningen op voor ploegen waar de vorm en spirit er duidelijk is. Zowel Sporting Martinus als VSV zitten in een “flow” en dat is ook terug te zien op de ranglijst. Martinus is de trotse koploper en VSV staat op plek 3.

In het inhaal weekend van 14 november werden er drie wedstrijden gespeeld. RCH maakte de gestaakte wedstrijd bij Ilpendam af en daarnaast waren er nog de wedstrijden Purmerend-Spaarnwoude en Swift-Alliance. De overwinning van Swift is geen verrassing en ook Purmerend blijft het goed doen.

De uitslagen van Ronde 7  en het inhaal weekend waren:

Alliance-VSV 1-2

Ilpendam-Sp. Martinus 1-3

Purmerend-Spaarnwoude afgelast  2-1 (gespeeld op 14-11)

RCH-Swift  afgelast

RKDES-ZSGOWMS afgelast

Zwanenburg-Aalsmeer 6-1

Ook op 14/ 11 gespeeld

Ilpendam-RCH 3-5 (nog 17 minuten uitgespeeld)

Swift-Alliance 5-1

Komend weekend is er weer een speelronde waar geen publiek bij aanwezig mag zijn.

Zoals het er nu uitziet, mag de “schrijvende pers” wel toegelaten worden, hetgeen inhoudt dat er zondagavond een verslag zal  komen van de wedstrijd.

Het programma voor deze zondag biedt wel een paar leuke ontmoetingen. Zo zal VSV de zegereeks willen voortzetten. Maar tegenstander RCH wil ook omhoog. Verder kunnen de ontmoetingen tussen Alliance en RKDES en Nieuw West tegen Ilpendam pittige wedstrijden worden. De wedstrijden van Swift en Purmerend leveren waarschijnlijk wel zeges op tegen respectievelijk Spaarnwoude en Aalsmeer.

Het complete programma voor speelronde 8 en de voorspelling is:

Aalsmeer-Purmerend 2

Aliance’22-RKDES 1

Nieuw West-Ilpendam 1

Spaarnwoude-Swift 2

Sp. Martinus-Zwanenburg 2

VSV-RCH 1

Zwanenburg moet deze zondag met het eerste en tweede naar Sporting Martinus.

Dat gaat dus een leuke zondag worden. Ons tweede team doet goed mee en staat redelijk goed en moet dus kunnen winnen. Ons eerste team krijgt het een stuk moeilijker. Sporting Martinus is de trotse koploper en wij zullen dus voor een verrassing moeten zorgen.

Volgens enkele deskundigen moet dat mogelijk zijn en daarom staat de wedstrijd op een 2, maar of ik zelf die overtuiging heb ………..ik weet het niet.

De wedstrijd begint op het sportpark Overburg  in Amstelveen om 14.00 uur en de scheidsrechter is dhr. de Jager.

Wij gaan het zien!