De Vooruitblik 5

Vooruitblik

Helaas is de vooruitblik wat later dan normaal, maar soms “breekt nood wetten”.

Het weekend van 31 oktober bracht opnieuw niet de gehoopte overwinning voor onze eigen mannen. Na hard werken in de tweede helft werd er een gelijkspel uit het vuur gesleept. Maar dat leverde dus 1 punt op en dat is niet in lijn met de verwachtingen.

De analisten van het Haarlems Dagblad voorspelden dat wij zeker in het linker rijtje gingen meedoen. Niets is minder waar….we staan onderaan in het rechter rijtje en van het voetbal worden we nog niet echt blij.

Gelukkig zijn er een paar ploegen die ook moeite hebben met het op gang komen, maar de afstand met de top is al behoorlijk.

Natuurlijk is de winst van VSV tegen Swift in de vorige speelronde een verrassing. Daarnaast is duidelijk dat Nieuw West dit jaar nog niet het niveau heeft van het voorgaande jaar.

Purmerend staat zonder risico in de middenmoot en daaronder gaat het dringen worden.

Winst of verlies gaat direct bepalen of je 7e staat of voorlaatste.

Komende week kunnen er dus zomaar verschuivingen komen.

De uitslagen van Ronde 6 waren:

Aalsmeer – RKDES 1-1

Nieuw West – RCH 1-1

Sp. Martinus – Alliance’22 6-0

Swift – VSV 2-3

ZSGOWMS – Purmerend 3-0

Zwanenburg – Ilpendam 2-2

Het gaat nu  steeds makkelijker worden om de voorspellingen te doen. komend weekend is er een speelronde met ontmoetingen die bijna allemaal vooraf te voorspellen zijn. De vraagtekens plaats ik bij de wedstrijd van RCH. Gezien de strijdbaarheid van de thuisploeg zit een gelijkspel er wel een beetje in. Natuurlijk brengt Swift een berg routine en kwaliteit mee, maar RCH gooit er “Power” in. We gaan het dus zien. Het andere vraagteken zet ik helaas bij ons eigen team. Natuurlijk hoop ik op een overwinning. Maar er ontbreken een paar belangrijke onderdelen in het spel van onze boys. Geluk  en helaas vorm en beleving zijn er nog niet. Ik mis ook het echte willen. Dat was vorige week bij onze tegenstander wel te zien en vertaalde zich in felheid, overtuiging en een gigantische “drive” om punten te veroveren.

Dat willen we zien!!!

Het programma voor speelronde 7 en de voorspelling is:

Alliance-VSV 2

Ilpendam-Sp. Martinus 2

Purmerend-Spaarnwoude 1

RCH-Swift 3

RKDES-ZSGOWMS 2

Zwanenburg-Aalsmeer 1

Zwanenburg komt dus opnieuw op eigen veld uit tegen Aalsmeer. Deze ploeg staat onderaan en heeft het ook moeilijk met slechts 1 punt. Er werd vorige week gelijkgespeeld tegen gemeente genoot RKDES. Opnieuw dus een duel in de onderste regionen en opnieuw de waarschuwing: Een gewaarschuwd mens telt voor twee.””

De wedstrijd begint op ons eigen Sportpark om 14.00 uur en de scheidsrechter is: ????

De pupil van de week is: Vince Leusink.

Wij hopen dat hij geluk brengt voor Zwanenburg en er voor kan zorgen dat de eerste 3 punter binnen wordt gehaald.

Wij hopen op mooi herfstweer en  veel supporters om onze mannen nu wel naar de eerste overwinning te schreeuwen.

Tot ziens.