Zwanenburg-Aalsmeer.. “Opklaringen”

De wedstrijd tegen Aalsmeer vandaag op eigen veld had toch wel een beetje het predicaat en nu moet het gebeuren.

Wil je niet constant tegen de muur lopen, dan moet je een keer punten gaan pakken.

Een boodschap die mogelijk wel te realiseren was.

Helaas opnieuw mutaties in de basis. Geen Bas Tichelaar en Joshua von Mauw.

Bij de warming up haakte Lars van Dommelen af en dan is de bezetting op de bank opnieuw niet groot.

Onze Pupil van de Week, Vince Leusink, gaf om even over twee het goede voorbeeld en scoorde netjes.

Daarna was het de beurt aan de Zwanenburg boys om vanaf minuut 1 vol de aanval te zoeken. Dat ging op zich goed. Al na 4 minuten had de 1-0 op het bord kunnen staan, maar opnieuw ontbreekt bij ons dan het geluk en staat de keeper van de tegenpartij steeds  weer precies op de goede plek.

Vervolgens zie je dan hier en daar wat nervositeit ontstaan en gebeuren er soms gekke dingen, maar uiteindelijk blijft Zwanenburg aanvallen en weet het in de 12e  min de 1-0 te scoren.

Eindelijk is het Niels Oostwouder die zijn eerste doelpunt van dit seizoen in de competitie kan aantekenen.

Daarna gaat het eigenlijk op dezelfde wijze door. Zwanenburg valt aan en Aalsmeer weet er weinig tegenin te brengen. We raken er een beetje moedeloos van, want de tweede treffer wil er niet in.

Dan is er een uitval van Aalsmeer en daar geven we de buitenspeler erg veel ruimte en zo kan hij van eigen helft doorlopen tot onze keeper en die ook vanaf links in het rechter hoekje verschalken. Plotseling dus1-1 en die goal komt uit het niets.

Aalsmeer put hoop uit deze tegengoal en durft meer. De Zwanenburg verdediging trekt een beetje wit weg en wordt weer wat onzeker. En bijna gaat het dan mis. Op het middenveld lopen we onder een bal door en die komt zomaar in de vrije ruimte bij een Aalsmeer speler. Deze gaat op onze keeper af, die ver de goal uitkomt en gelukkig geen  overtreding maakt en een kans op rood zo voorkomt.

Door het uitlopen van onze sluitpost schrikt de Aalsmeer speler wel en krijgt de laatste verdediger van Zwanenburg de kans om de bal uit de doelmond te werken.

Kort voor de rust is het Jordy Vierbergen die de zorgen wegschiet. Een schot, wat nog een verdediger schampt, treft doel en zo is het 2-1.

Eindelijk een keer thee drinken zonder stress voor de rood/blauwe brigade.

Na de rust komt de ploeg ongewijzigd binnen 15 minuten op een 5-1 voorsprong. De doelpuntenmakers zijn Patrick Selvi, Kevin Verhoeve en Niels Oostwouder. Eigenlijk is de ene goal nog mooier dan de andere en natuurlijk is vooral Niels Oostwouder een tevreden man met zijn tweede treffer.

Daarna volgen de wissels en mogen een aantal spelers gaan rusten en is er speeltijd voor de bankzitters. De wedstrijd is in het slot en dat uiteindelijk de 6-1 nog valt is een beloning voor Nick de Graaf.

Hij was in deze wedstrijd de man. Veel acties en ruimte creërend en soms ook nog in staat om zijn eigen voorzet tot een doelpunt om te toveren.

Het was dus duidelijk een wedstrijd van de opklaringen. Er werden doelpunten gemaakt en er was weer beleving. Natuurlijk kwam nog niet elke bal op de goede plek en was niet iedereen even gelukkig bij balaannames of intercepties. Maar we kunnen omhoog kijken.

Komend weekend een “voetbalvrij weekend” en daarna gaan we naar koploper Sp. Martinus.

Misschien kunnen we daar een klein kratertje slaan in de euforie.

Man of the Match:

De punten gaan deze week naar de mannen in de frontlinie, maar er waren meer spelers die kunnen terugzien op een goede wedstrijd. Dus mogelijk volgende keer weer andere “puntenpakkers”

. 1 (3 punten)              –  Nick de Graaf

. 2 (2 punten)              –  Patrick Selvi

. 3 (1 punt)                  –  Niels Oostwouder

Score verloop    Zwanenburg-Ilpendam   6-1 (ruststand 2-1)

Min 12  – 1-0 Niels Oostwouder

Min 27  – 1-1 Aalsmeer

Min 45  – 2-1 Jordy Vierbergen

Rust

Min 46   – 3-1 Patrick Selvi

Min 50   – 4-1 Kevin Verhoeve