Een snel eind en een nieuw begin.

Vooruitblik

In oktober van het vorige jaar was het wederom einde oefening van een voetbalseizoen.

Werden we in maart 2020 al verrast op een competitiestop na 17 wedstrijden of 2/3 van het programma. In de daaropvolgende competitie was het nog sneller klaar. Na precies 4 competitiewedstrijden werd alles opnieuw stilgelegd. Opnieuw was Corona de boosdoener en nu was het voor een compleet seizoen “over en uit”. Jammer en enorm triest.

Op dit moment lijkt het er op dat het wel weer de goede kant op gaat en daar wordt door de vereniging ook op ingezet. Alle trainingen zijn hervat en ook hebben vele teams al oefenwedstrijden gespeeld.

Ook het “vlaggenschip” Zwanenburg 1 is al vanaf half augustus serieus bezig met een voorbereiding.

Of het woord serieus de lading volledig dekt, durf ik niet te zeggen. Een aantal wedstrijden was tegen tegenstanders van een lager niveau of had in de coronaperiode flink aan kracht ingeboet.

Zo waren er uitslagen bij van 5-0 en 9-0 en kwamen er ook ploegen voorbij die de inspiratie van Zwanenburg niet direct konden opwekken.

In de hele reeks was er slechts één wedstrijd waarin we een gelijkwaardige tegenstander hadden.

Dat was de wedstrijd tegen Alliance’22. Deze wedstrijd ging verloren en of dat dan een graadmeter is, zal pas later blijken. Deze ploeg gaan we ook in de competitie tegenkomen.

De oefenperiode werd afgesloten met 6 overwinningen en 2 nederlagen. De tweede nederlaag was tegen SC. Eendracht. Hier kan dan weer bij worden opgemerkt dat de Zwanenburgse ploeg wel met een hele creatieve opstelling kwam, die bijna het Eindhovense niveau had.

Afgelopen zondag werd de poule voor de KNVB beker afgesloten met een vette winst tegen het altijd moeilijke DSS. De uitwedstrijd eindigde in een 5-0 overwinning en we gaan met 3 overwinningen door naar de volgende ronde van de KNVB beker. Dit is al een paar jaar niet meer voorgekomen.

Dus een mooi resultaat. De ander tegenstanders in deze bekercompetitie waren Sloterdijk (4-2 winst) en SDW. (9-0 winst)

Deze week is er geloot voor de volgende ronde van de beker. We komen nu in de zogenaamde knock out fase. Op  woensdagavond 13 oktober gaan we naar Aalsmeer en spelen we tegen Aalsmeer za (2e klasse ) Dat wordt een leuk maar zeker ook zwaar potje, maar misschien is een verrassing mogelijk.

Ook in de MID WEST CUP gaan we door naar de volgende ronde. Maar hier kwamen we dus Alliance’22 tegen en die ploeg was te sterk. Maar de andere tegenstanders waren VV Heemstede (4-0 winst) en Velsen zat (3-0 winst) In deze MID WEST CUP poule werden we 2e, maar hier gaan dus 2 ploegen door en daar zijn wij dus ook bij.

Komende zondag 26 september start de competitie met een uitwedstrijd tegen Nieuw West in de Eendracht polder. Deze ploeg zal waarschijnlijk samen met ZSGO/WMS de competitie gaan bepalen.

Het is dus direct een pittige wedstrijd.

Hoe de samenstelling van Zwanenburg zal zijn, kan ik nog niet aangeven. Er zijn twee spelers gestopt of voorlopig afwezig en verder is het afwachten of iedereen fit is of kan worden.

Het wordt dus afwachten