Nieuw West United – Zwanenburg – Voetbalgogme

De competitie is weer gestart en de eerste wedstrijd is gespeeld. Daar kan direct de discussie al ontstaan. Want een aantal volgers van Zwanenburg was duidelijk niet tevreden over het uiteindelijke resultaat en het vertoonde spel.

Natuurlijk mogen de meningen daar over verschillen en velen waren het niet met mij eens toen ik tevreden een “yes” liet horen bij het laatste fluitsignaal.

Te weinig gekregen, 2 punten verloren, een draak van een wedstrijd en zo kan ik er nog wel een paar citeren en of ik misschien een andere wedstrijd had gezien of beter de zonnebril had kunnen opzetten. Kortom de meningen waren zeer divers.

Natuurlijk het was schaakvoetbal en er was niet veel spektakel. Dat kun je zo stellen, maar ik begreep vanaf de eerste minuut wat het beoogde spelprincipe van Zwanenburg  was.

De wedstrijd was afgestemd op de spionagereis van de technische staf en Zwanenburg ging duidelijk met een opdracht het veld in.

Men speelde in de verdediging heel secuur en rustig en er werd niets weggegeven.

Nieuw West mocht het proberen, maar had hier geen verweer tegen en dus bleef het bij weinig of eigenlijk nauwelijks vuurwerk. Maar dat was dus van beide kanten. In de eerste helft kom ik voor beide teams tot welgeteld drie kleine mogelijkheden en ook in de tweede helft komen deze cijfers weer naar boven. Nee geen spetterende wedstrijd en geen open kansen. Uiteindelijk dus een 0-0 als eindstand.

In mijn ogen een punt gewonnen als je het vergelijkt met dezelfde openingswedstrijd van het vorige seizoen. Ja die wedstrijd was leuker om te zien, maar uiteindelijk gingen we met lege handen naar huis en “liepen we in het mes” van Nieuw West. Het verslag van vorig jaar geeft dat ook aan. We gaven Nieuw West toen de ruimte en ze kregen de mogelijkheid om hun spel te spelen en dat was deze keer duidelijk niet het geval.

Het blijft dus in mijn ogen een goed gelijkspel en ook de trainer van Zwanenburg gaf aan dat hij zeer tevreden was over de uitvoering van de afspraken en de getoonde discipline.

En ja  meningen kunnen verschillen, maar ik deel de mening van Robert van Boxel en blijf het als een goede uitvoering zien en een gewonnen punt. Proficiat allen

Volgende week is Zwanenburg vrij, omdat er dit jaar 13 ploegen in onze afdeling zitten  en het weekend van 10 oktober gaan we naar FC Purmerend.

Man of the Match:

De punten gaan vandaag …….Dat Is waarschijnlijk ook een leuke uitdaging en zal opnieuw discussies opleveren, maar uiteindelijk kwam de keuzecommissie tot de conclusie dat het deze keer voor de hele ploeg de maximale bonus was van 3 punten.

nominaties.

. 1 (3 punten)              – team en wisselspelers

. 2 (2 punten)                    –  …………………..

. 3 (1 punt)                         –  …………………..