CORONA UPDATE: aangescherpte maatregelen vanaf 29 september

Het zal niemand zijn ontgaan dat de laatste week het aantal corona besmettingen en de daar aan gerelateerde IC-opnames een alarmerende stijging heeft laten zien, met name in onze regio.

Om te voorkomen dat we weer terug moeten naar een intelligente lock-down situatie heeft het kabinet i.c.m. het RIVM aangescherpte maatregelen gecommuniceerd die vandaag om 18:00 van start zullen gaan.

Natuurlijk zullen wij als vereniging deze maatregelen volgen, omdat het creëren van een veilige omgeving voor onze leden een belangrijk onderdeel van onze visie is.

Wij zullen de aankomende drie weken de volgende zaken implementeren die voornamelijk voor SPORT gelden, dit geldt dus tot minimaal 20 oktober;

• De kantine gaat ook dicht tijdens de speeldagen in het weekend
  • De wedstrijden zullen plaats vinden zonder publiek, dus geen toeschouwers

Concreet zijn er een aantal zaken die we moeten afspreken met elkaar;

• Voor sportbeoefening betekent dat we nog steeds kunnen trainen en voetbalwedstrijden mogen spelen, voor alle leeftijden. Dus dat is een uitzondering op de maatregel van maximale gezelschapsgrootte van 4 personen. Na het sporten geldt deze maximale samenkomst- en gezelschapsgrootte wel voor jongeren ouder dan 13 jaar. Dus na het sporten geldt voor 13 jaar en ouder: maximaal 4 personen samen.
  • We zijn als sportvereniging ook een uitzondering op de nieuwe maatregel dat er voor activiteiten buiten maximaal 40 personen aanwezig mogen zijn (mits 1,5 meter). Elk team heeft een vast aantal begeleiding, die hoort vanzelfsprekend bij het team. Dus bij onze thuiswedstrijden zullen er verschillende wedstrijden op het complex gespeeld worden waarbij we op de accommodatie een maximum aantal mensen per team kunnen faciliteren. Om eventuele discussie te voorkomen zetten we deze maximale aantallen (sporters + begeleiding) per team even op een rijtje:
    • Minis: maximaal 10 begeleiders naast de 25 kinderen die trainen of wedstrijd spelen.
    • 6×6, 8×8 en 11×11 teams: aantal teamspelers + maximaal 5 begeleiders (inclusief chauffeurs).
      • Eventuele chauffeurs mogen overigens ook als toeschouwer blijven kijken, mits de maatregelen van de faciliterende vereniging goed worden gehanteerd. Nogmaals: dit geldt dus alleen bij uitwedstrijden.
  • Toeschouwer ben je OOK als je voor of na je wedstrijd of training naar een andere wedstrijd of training staat te kijken, dus ajb zo snel mogelijk de accommodatie verlaten.
  • Voor trainingen geldt dat we liefste zien dat alle leden die trainen op eigen gelegenheid naar ons complex komen. Ben je op de fiets, parkeer je deze buiten het hek en je loopt zo snel mogelijk direct naar je trainingsveld. Breng je de kinderen: zet ze dan af op de parkeerplaats en wacht ze vervolgens op bij het ambulancehek, want nog steeds als de algemene uitgang gezien moet worden. Dit geldt overigens ook voor de wedstrijddagen.
  • Kleedkamers: wij vragen alle thuis spelende teams het gebruik van de kleedkamers zo veel mogelijk te vermijden. We kunnen het aantal teamleden in 1 kleedkamer gewoonweg niet goed uitleggen, als je social distancing goed wil inzetten. Dus voor training en wedstrijd kom je zoveel mogelijk al omgekleed naar de accommodatie en je verzamelt zoveel mogelijk buiten. Wij zullen ook de bezoekende teams hier vanzelfsprekend op gaan wijzen.
  • Het niet douchen blijft overigens van kracht op onze accommodatie. Naast onze beperkte mogelijkheden voor de schoonmaak werkt douchen na de training/wedstrijd ook niet mee aan het landelijke doel: zo snel als mogelijk de accommodatie verlaten als je klaar bent om zodoende drukte te vermijden.
  • De kantine blijft dicht tot 20 oktober. De toiletten in het bijgebouw (kleedkamers 1 t/m 8) zijn beschikbaar, maar enkel voor de teams.

Als bestuur willen we graag benadrukken dat wij hier de landelijke en gemeentelijke maatregelen volgen, en die hebben we zorgvuldig geïnterpreteerd naar onze situatie. Dit doen we niet omdat wij dit leuk vinden, dit doen we om zodoende een zo veilig mogelijk gezondheid klimaat te garanderen voor iedereen, en omdat wij vurig hopen niet nogmaals met een algeheel sportverbod geconfronteerd te worden. Daarom ons verzoek naar jullie: steun ons in bovengenoemde maatregelen, ga niet in discussie. En als je het er niet mee eens bent of wanneer je je nog steeds onveilig voelt: kom niet naar onze accommodatie. Doe dit laatste natuurlijk wel in overleg met de trainer c.q. teammanager van je team.

Het bestuur hoopt dat we samen met jullie de huidige verontrustende situatie weer weten terug te dringen.

Juist in deze periode geldt: SAMEN ZIJN WE VV ZWANENBURG.