Zwanenburg werkt aan herstel.

Na de onfortuinlijke start in de eerste wedstrijd, moest Zwanenburg vandaag wat recht zetten. Wil je niet direct in mineur de eerste maand meemaken, dan moet je in de eerste thuiswedstrijd direct de punten pakken.

Dat is soms makkelijker gezegd dan gedaan en dat probleem speelde vandaag duidelijk een rol.

De startopstelling was nagenoeg gelijk aan vorige week. Alleen mocht keeper René Jonker zijn plek tussen de palen weer innemen. De schorsing zit erop en dus waren er weer speelminuten voor hem en zat ook reservekeeper Max Brugman weer op de bank.

Na een mooie openingsgoal van onze Pupil van de week, Jayden Geel, kon de wedstrijd beginnen.

Zwanenburg begon redelijk goed al bleef de verdediging soms wat te ver tegen het eigen strafschopgebied staan en was het spel soms wat onrustig en niet nauwkeurig genoeg.

Daardoor kan de tegenstander zo af en toe toch opdringen en zelfvertrouwen kweken.

Joga Fortius is zeker geen geweldige ploeg en vorige week had men thuis duidelijke klop gekregen van ZSGOWMS. Maar als je zelf niet precies bent, geef je de tegenstander hoop.

Onze aanval weet in deze periode ook wel gevaar te stichten, maar we zijn te snel en niet gelukkig in de afronding.

Het duurt dan ook tot de 43e min voordat Zwanenburg op voorsprong komt. Een vrije trap van Kevin Verhoeve komt in de 16 van Joga Fortius en uiteindelijk weet Milan Hengeveld de bal binnen te schieten. 1-0 voorsprong staat op het bord en dat is terecht.

Kort na deze openingstreffer valt ook bijna de 2-0 nog. Maar helaas de kans wordt niet benut.

Zo gaan we rusten. Verdedigend wordt er weinig weggegeven en daar waar gevaar ontstaat, weet onze keeper de ballen te pakken. Er is dus volop vertrouwen op een goed resultaat.

Met een goed gevoel komen de mannen na rust uit de kleedkamer. Niels Oostwouder ver-

vangt de licht geblesseerde Kevin Verhoeve. Het inbrengen van Niels gaf ook vorige week power en nu gaf het opnieuw een bepaalde energie in de ploeg. Die energie levert ook vandaag direct wat op. De eerste aanval na de rust is gelijk raak en zo komt de 2-0 op het bord. Een heerlijke goal van aanvoerder Jordy Vierbergen.

Dan denken we dat het klaar is, maar daar is de tegenstander het niet mee eens en twee minuten later is het 2-1. Hoe de goal precies tot stand komt, kan ik niet melden, daar ik juist even in gesprek was, dus van een andere toeschouwer het verhaal……….. een steekpass komt zomaar bij een speler van Joga Fortius die dicht bij onze keeper weet te scoren.

Daarna blijft het lang spannend. De bezoekers krijgen weinig kansen, maar de 2-2 kan er zo maar in liggen. Zwanenburg blijft ook onnauwkeurig en ongelukkig in de afronding en dat is ook vervelend.

Pas in de 75e min weten onze jongens de derde treffer op het bord te zetten. De maker is Niels Oostwouder. Zijn verdienstelijke invalbeurt weet hij met een doelpunt te bekronen en zo staat het 3-1. In de 80e minuut is het helemaal klaar en weet de ingevallen  Zakaria el Johari met een heerlijk afstandsschot de 4-1 in het net te schieten.

Ten slotte valt in de 87e minuut het mooiste doelpunt van de middag te bewonderen. Na prachtige combinatiespel weet Nick de Graaf zijn actie te bekronen met de 5-1.

Zo zijn de eerste 3 punten binnen en hebben we ook duidelijk laten zien dat we er staan.

Uitblinkers in deze wedstrijd waren met name Melle de Graaf en Rody Bottelier. Maar er stond vooral een team en dat geeft vertrouwen voor wedstrijd nummer 3

Man of the Match:

De mannen met punten zijn in deze wedstrijd wel te herkennen. Verdedigend stond het over het algemeen goed.  Daarom een driepunter voor Melle de Graaf. Twee punten zijn er voor middenvelder Rody Bottelier en er zijn twee mannen met 1 punt. Keeper René Jonker en spits Niels Oostwouder. Een aantal ander spelers zat ook bijna in de punten, maar wisselend succes maakte dat ze op een 1/2 punt bleven steken.

. 1 (3 punten )                   –  Melle de Graaf

. 2 (2 punten)                    –  Rody Bottelier

. 3 (1 punt)                         –  René Jonker en Niels Oostwouder

Score verloop   Zwanenburg- Joga Fortius   5-1 (ruststand 1-0)

43e min 1-0 Milan Hengeveld

Rust

46e min 2-0 Jordy Vierbergen

48e min 2-1 Joga Fortius

75e min 3-1 Niels Oostwouder

80e min 4-1 Zakaria el Johari

87e min 5-1 Nick de Graaf

René Jonker(21), Roy von Mauw (2) Melle de Gaaf (3) , Milan Hengeveld (4) (80e min Camiel Kesbeke 12), Jurrian te Hoonte (5)- Rody Bottelier(6) 79e min, Zakaria el Johari) Jordy Vierbergen (10) ,Martijn Degeling  (8)  – Joshua von Mauw (7)   Nick  de Graaf(9), Kevin Verhoeve (11) (46e min Niels Oostwouder 14)

Res:  Max Brugman(1),Robin Poelsma (17),Zakaria el Johari (), Camiel Kesbeke  (12), Niels Oostwouder (14)

Pupil van de week Jayden Geel met aanvoerder Jordy Vierbergen en Keeper René Jonker.