De Vooruitblik voor 4 oktober.. competitieronde 3

Vooruitblik

Het tweede weekend  bracht wat er verwacht werd. Onze mannen behaalden thuis tegen Joga Fortius een mooie overwinning. Uiteindelijk was de uitslag 5-1. Daar kan nog een heleboel over worden gezegd, maar dat gaan we dus niet doen. In wedstrijd 2 gewoon 3 punten gepakt en direct een plekje in de middenmoot.

Komend weekend gaan we naar VVH/Velserbroek. De laatste wedstrijd eindigde daar in een heerlijke 0-4. Daar gaan we nu ook een beetje van uit. De tegenstander heeft uit 2 wedstrijden nog maar 1 punt weten te behalen. Maar een verrassing is altijd mogelijk, dus is waakzaamheid wel gewenst. Hoe de ploeg van VVH/Velserbroek er op dit moment voorstaat is niet echt duidelijk. Er zijn spelers vetrokken, maar ook weer andere “sterren” toegevoegd.

De topscorer van vorig seizoen is in ieder geval nog aanwezig en dus zal de Zwanenburgse defensie alert moeten zijn op de “Velserbroekse luchtmacht”

De uitslagen van het afgelopen weekend geven wel al wat meer duidelijkheid, maar het blijft vooral nog “koffiedikkijkerij”.

In het linkerrijtje staan Swift, ZSGOWMS en Nieuw West op 6 punten en daarna volgt Purmerend op 4 punten. Daarna is er een middenmoot met 3 punten en dan volgen de “zorgploegen”

Daar staan verrassenderwijs ook dus Spaarnwoude, Alliance en VVH/Velserbroek bij en dat is een kleine tegenvaller.

De uitslagen van het programma van 27 september waren:

Allinace’22 – Sp. Martinus 1-3

Ilpendam – VSV 0-5

Purmerend – RCH 3-0

Spaarnwoude – Nieuw West 2-4

Swift – Beemster 8-0

ZSGOWMS – VVH/Velserbroek 3-0

Zwanenburg – Joga Fortius 5-1

Komend weekend zijn er dus kansen voor de “zorgploegen” Spaarnwoude kan met een scherpe instelling en motivatie om punten te halen een verrassing brengen bij ZSGOWMS en Alliance neemt de punten mee uit Amsterdam.

Verder zal het voor een deel weer afhangen van de vorm van de dag. Overwinningen zullen er zeker zijn voor Nieuw West en Swift, maar ook VSV kan rekenen op de punten tegen de rode lantaarndrager.

Er is dus niet echt veel goed te voorspellen, maar we gaan voor een mooi weekend in

“supportloos corona weekend 1”

Her programma is:

Joga fortius – Allinace’22 2

Nieuw West – Purmerend 1

RCH – Ilpendam 1

Sp. Martinus – Swift 2

VSV – Beemster 1

VVH/Velserbroek – Zwanenburg 2 (scheidsrechter M.Uijttewaal)

ZSGOWMS – Spaarnwoude 3

De vermelden van de speelplek is dus niet nodig en het is ook niet zeker of er een verslag komt, daar ook de aanwezigheid van de clubverslaggever nog onzeker is.