Zondag 2 en de derde helft

Het voetbalseizoen werd ergens in maart, op een willekeurige dag, voor heel spelend Nederland abrupt afgebroken en niet veel later definitief ten einde gebracht. Ook het 2e moest uiteraard, na 2/3 van de competitie gespeeld te hebben, hieraan geloven. De reden is duidelijk en na 4 maanden kan ik het woord Cor en Ona niet meer aanhoren. Cor nam een geslachte hond mee naar een markt ergens in China. Ona hing er nog een naast maar die was zwaar over tijd. De een taste de ander aan en voor we het wisten was het kwaad geschied.

Maar vóór die tijd werd er in het seizoen ’19 – ’20 gewoon gevoetbald. Het tweede prolongeerde aan het eind van het seizoen in 2019 een verblijf in de 1e klasse en mocht Noord – Holland links laten liggen. Nu moest het naar Utrecht, Nieuwegein e.o.. Maar er waren ook buren en zo begon het tweede thuis tegen Pancratius 2 ergens eind september.  Het was lang geleden dat het tweede de eerste wedstrijd van de competitie won maar op 23 september 2019 bleven de 3 punten in ons dorp. Voorwaar een hoopvol begin maar een gelijkspel volgde en daarna ook een puntloos potje. Het was knap dat het 2e zich daarna herpakte en in de top 3 mee bleef doen. Ook na een off – day tegen een der concurrenten zakte het tweede niet weg en wist zelfs tot twee maal toe de koppositie te veroveren. Helaas waren de betaalde ploegen DCG 2 en SDZ 2 op het nippertje iets te veel van het goede. Beide partijen gingen met 2 -1 teloor waarbij tegen SDZ de scheids bepalend was. Nou ja, jammer dan en weer door. Vlak voor de onderbreking was het uit tegen Pancratius 2 te doen. Het stormde en het regende. Onder een volle en schuddende tribune werd met twee JO-19 spelers in de gelederen in een enerverende wedstrijd weer van onze oosterburen met  1 – 2  gewonnen.  Het seizoen kon daarna al niet meer stuk. Naar onderen kijken was niet aan de orde. Nog mee doe doen om één der ereplaatsen bovenin wel. Maar alles verviel toen de abrupte onderbreking kwam begin maart. Ineens was er voor iedereen een lacune in het leven. Wat te doen. Niets mocht meer. Maar zoals altijd in het leven en de historie herpakte een ieder zich dankzij gedisciplineerd gedrag. Voor van alles en nog wat gloort er weer hoop. Ook voor het tweede dat dankzij de prestaties van het afgelopen seizoen naar de Hoofdklasse is gepromoveerd. Een prestatie van groot formaat en uniek in de geschiedenis van het voetbal in Zwanenburg en Halfweg. Het tweede in de top van het amateurvoetbal. Komt dat zien vanaf ergens eind september.

Voor nu nog even een 1,5 meter afstand vakantie toegewenst.

Arie Keuning