Jeugdvoetbal Nieuws

Voorlopige indeling seizoen 2020/21

Nog geen teamfoto

Na een abrupt einde van seizoen 2019/20 voelt het raar om nu al naar het aankomende seizoen vooruit te blikken, want ook in komend seizoen 2020/21 zullen de gevolgen van het virus nog goed merkbaar zijn. Desalniettemin volgen we de KNVB die de volgende uitgangspunten hanteert voor aankomend seizoen:

1. In september kunnen we weer vertegenwoordigend voetbal spelen.
  2. We kunnen de voetbalcompetities starten vanaf oktober (rekening houdende met dat we vanaf september kunnen starten met voetballen).
  3. Het is vanaf januari 2021 weer mogelijk om met publiek in stadions te spelen.

We houden jullie vanzelfsprekend via onze website op de hoogte over de feitelijke start van het seizoen 2020/21. Er zijn wel een aantal ‘veranderingen’ die dit seizoen ook gelden onder het landelijke en strategische plan van de KNVB;

Binnen de onderbouw staat er voor de pupillen (JO8 t/m JO12) het vier fasen-model centraal, wat betekent dat de competitie direct van start zal gaan (geen beker) waarbij het de bedoeling is dat er vanwege de 4 blokken het vaker mogelijk is om teams te herindelen. Dit maakt de competities gelijkwaardiger en leidt tot meer voetbalplezier. De TC heeft dit in de pilot in onze regio al mogen ervaren en staat hier 100% achter. Uiteindelijk spelen de pupillen ook langer voetbal, namelijk minimaal 24 wedstrijden in 1 seizoen. Ook zal er meer aandacht zijn voor de overgang van bovenbouw jeugdspelers naar de senioren competities in de vorm van O18, O21, en O23 competities. Ook vvZwanenburg heeft zich wederom ingeschreven voor de O23 competitie. En omdat er afgelopen seizoen vanwege het corona-virus geen clubs officieel zijn gepromoveerd en gedegradeerd hebben wij als TC – net als alle andere amateur verenigingen in Nederland – onze teams zo goed mogelijk proberen weg te zetten in een mooie en competitieve klasse. Noemenswaardig om te melden: we gaan met het Zondag 2 selectie team (heren) in de Hoofdklasse uitkomen! Erg mooie ontwikkeling voor onze vereniging. Tevens gaat de TC door met het gestarte programma binnen onze jeugdopleiding: “Kanjers van Morgen”. Dit is een meer-jaren plan, en er zijn voornamelijk bij de onderbouw al zeer goede resultaten te bemerken, wat zich vertaald in herkenbaar voetbal en minder grote verschillen tussen de teams binnen een leeftijdscategorie. De TC is er van overtuigd dat we ondanks de onzekerheid die er nog bestaat we een heel mooi seizoen tegemoet gaan.

Via deze link vinden jullie de VOORLOPIGE indeling voor het aankomende seizoen. De TC heeft voor de onder-, midden-, en bovenbouw wederom erg zijn best gedaan dit zo goed en objectief als mogelijk te doen. Naast de voorindeling is er ook al veel contact geweest met vrijwillige trainers om zodoende bij elk team te mogen starten met reeds bekende begeleiding. Dit is niet voor elk team gelukt, en er zijn ook in teams waar er wel al een naam staat ook zeker nog VACATURES. Meld je ajb aan via tc@vvzwanenburg.nl als het je leuk lijkt om je verenigingswerk als ouder (of senioren speler natuurlijk!!) om te zetten in een verenigingsfunctie: als trainer of teammanager van een jeugdteam. Hier vind je meer informatie over verenigingswerk.

Houd ajb de website in de gaten voor eventuele updates over aankomend seizoen.

De TC wenst jullie allemaal een hele fijne vakantie!