Jeugdvoetbal Nieuws

Jeugdsportfonds

Door de coronacrisis worden mensen ook financieel getroffen. Het kan dus voorkomen dat er een situatie ontstaat dat er geen of niet voldoende financiële middelen (meer) zijn om kinderen te laten sporten. Of er kunnen andere redenen zijn dat de financiële middelen niet toereikend zijn. Gelukkig zijn er instanties die het mogelijk maken om kinderen toch te laten sporten.

Voor jeugdleden, woonachtig in Zwanenburg en Halfweg kunt u terecht bij Jeugdfonds Sport & Cultuur Noord-Holland of bij Stichting Meerleergeld. Voor de kinderen woonachtig in Amsterdam is er het Jeugdfonds Sport Amsterdam.

Deze 3 organisaties betalen de contributie en eventueel de benodigde sportattributen. Zo kunnen ook kinderen uit gezinnen waar (te) weinig geld is, lid worden van een sportclub.

Hoe werkt het?

Een aanvraag kan worden ingediend door een intermediair. Dat is een ouder- en kinderadviseur, een (gym)docent, een maatschappelijk werker of een jeugdzorgmedewerker. Hij of zij kent de spelregels en weet meestal of uw kind in aanmerking komt.

U dient uw kind zelf aan te melden bij de club. Dat doen de organisaties namelijk niet. Na een goedkeuring van de aanvraag van één van de 3 genoemde organisaties wordt de bijdrage rechtstreeks aan de sportclub betaald. U ontvangt eventueel ook een waardebon voor sportattributen die bij een winkel in de buurt ingeleverd kan worden.

Voor verdere info kunt u tercht op de volgende websites:

Jeugdleden, woonachtig in Amsterdam
Jeugdfonds Sport  : www.jeugdfondssport.nl/amsterdam