Aangepast protocol ivm verruiming mogelijkheden trainen

Beste leden,

Vanaf aankomende maandag 11 mei worden de coronamaatregelen iets versoepeld. Voor het voetbal bij onze vereniging betekent het dat we ons protocol ook iets hebben aangepast, aangezien nu ook degenen die ouder zijn dan 18 jaar georganiseerd buiten mogen sporten. Uiteraard mits 1,5 meter afstand wordt gehouden. Ons aangepaste protocol is in lijn met de richtlijnen vanuit overheid, RIVM, NOC*NSF, Gemeente Haarlemmermeer en de KNVB.

HET COMPLEX

Het complex is BUITEN de trainingstijden nog steeds gesloten. Het is dan dus NIET toegestaan om het complex te betreden. Er blijft gehandhaafd worden door de gemeente en de politie. Er staan forse boetes op het overtreden van deze verordening.

TRAININGSSCHEMA

Vanaf aankomende maandag geldt het volgende aangepaste schema voor de twee kunstgrasvelden. Dit geldt tot 1 juni. Wat we na die tijd gaan doen is nog afhankelijk van de vernieuwde maatregelen en de plannen om veld 1 te vervangen. De grasvelden blijven buiten gebruik vanwege bemesten/inzaaien. Alle trainers krijgen via mail of app de vraag of ze willen gaan trainen, want het hervatten van de training is voor de trainers een VRIJBLIJVENDE keuze. De trainers zullen vervolgens in de team appgroepen met jullie en/of de spelers direct communiceren over hoe en wanneer.

Binnen dit aangepaste trainingsschema blijft het volgende van kracht: alle jeugd teams Minis/O8/O9/O10/O11/O12 geldt reguliere training en voor de teams O13/O14/O15/O16/O17/O19/SEN gelden alleen trainingsvormen waarbij 1.5m in acht moet worden gehouden.

PROTOCOL OUDERS/VERZORGERS/SPELERS

• Blijf thuis bij de volgende klachten: neusverkoudheid, hoesten, benauwdheid of koorts
  • Meld bij je reguliere trainer of je wel of niet komt, liefst direct in de respectievelijke appgroep
  • Kom in sportkleding, de kleedkamers en de kantine zijn en blijven gesloten
  • Probeer zoveel mogelijk alleen en op eigen gelegenheid naar het complex te komen
  • Er mogen GEEN ouders op het complex komen
  • Voor de ouders van MINIS maken we een uitzondering mits het NOODZAKELIJK is om aanwezig te zijn, maar blijf op 1,5 meter afstand.
  • Fietsen/Scooters worden BUITEN de hekken geparkeerd
  • INGANG complex is standaard aan de linkerkant, UITGANG aan de rechterkant (ambulance hek)
  • Was je handen en ga naar het toilet VOORDAT je komt trainen
  • Vertel het belang aan de kinderen om GEEN handen te gaan schudden van vriendjes
  • NIET eerder dan 10 minuten voor aanvang training verzamelen op parkeerplaats
  • Ouders met auto, blijf in de auto. Bij ophalen ook, en roep naar uw kind als ze uit ambulance hek komen
  • De verantwoordelijkheid van vv Zwanenburg over de kinderen is ALLEEN op complex, niet buiten de hekken
  • Neem eigen bidon met water mee om zelf uit te drinken
  • BELANGRIJK: De spelers verlaten na de training DIRECT het sportcomplex via de ambulance uitgang, blijven hangen om wat te drinken is NIET toegestaan
  • Als ouder; stem met je kind(eren) je contactgegevens af, zoals 06-nummer
  • Bij thuiskomst wederom goed de handen wassen

PROTOCOL TRAINERS

• Het is je EIGEN keuze om de trainingen te gaan hervatten volgens nieuwe schema, er is GEEN verplichting.
  • Vind hier inspiratie voor 1,5 meter oefenstof
  • BELANGRIJK: Jeugdtrainers, laat (nogmaals) je TDT weten of je gebruik gaat maken van je (aangepaste) trainingsslot, is voor onze planning essentiële info
  • Communiceer zelf via app groep van je team m.b.t. aangepaste trainingsschema
  • MAXIMAAL twee trainers per team, spreek dit onderling zelf af aub
  • Blijf 1,5 meter van de andere trainers en spelers vandaan
  • Zorg dat je 1 om 1 je materiaal uit het ballenhok haalt, doe dit op eigen inzicht en spreek elkaar aan
  • Er zal een TDT aanwezig zijn om eventueel voor trainingsvormen te assisteren
  • Alleen in uiterste nood zijn de toiletten in de kleedkamers bereikbaar, evenals het AED apparaat
  • Begeleid/stuur de spelers na training direct naar de uitgang (ambulance hek)

Wij hebben erg ons best gedaan om via dit aangepaste trainingsschema voor ieder team de benodigde ruimte te creëren. Niet iedere trainer zal blij zijn met zijn/haar aangeboden trainingstijd, maar je kunt er op vertrouwen dat wij dit zorgvuldig hebben afgewogen om uiteindelijk de gezondheid voor een ieder zoveel mogelijk te waarborgen.

Dank voor jullie begrip, en heel veel sportplezier.