vv Zwanenburg 1

Eindelijk punten In Velserbroek

Na een weekje verplichte rust mocht het team van de heren Van Boxel en Griffioen, vandaag weer aan het werk. Voor deze zondag stond het inhaalprogramma van 9 februari op de kalender.

En dus moest Zwanenburg vandaag naar VVH/Velserbroek om de lastige uitwedstrijd te spelen tegen een ploeg die bij ons in de buurt staat en die ook nog eens voor behoorlijke problemen zorgde in de afgelopen jaren. Zoals al aangegeven in de vooruitblik, hebben wij sinds onze terugkeer in de 3e klasse en in oefenwedstrijden nog nooit punten weten te veroveren tegen deze ploeg.

Wat moest dat vandaag worden ? Ook de media had het idee dat dit een leuke wedstrijd kon worden en dus was deze wedstrijd “de wedstrijd van de week” bij het Haarlems Dagblad.

Zwanenburg kon aantreden met een nagenoeg volledige ploeg. Alle wintersporters en vakantievierders waren aanwezig. Alleen Zoey de Jong en Kevin Verhoeve waren er niet bij en natuurlijk missen we al langere tijd Davy Buijs.  Aan de kant van VVH/Velserbroek waren de problemen groter. Een winterdip, blessures en veel nederlagen na de winterstop.

De wedstrijd begint leuk en het gaat in de eerste periode gelijk op. Aan beide kanten zijn er kansen te noteren en de defensies van de beide ploegen weten tot de 22 minuut de schade te beperken. Dan slaat Zwanenburg plotseling toe. Na een gevaarlijke corner van VVH/Velserbroek weet Zwanenburg vanuit de opbouw door een prachtige dieptebal van Justin Schouten, de al op snelheid liggende Jordy Vierbergen te bereiken. Hij weet schitterend te scoren en zo staat het plotseling 0-1. Dan is de honger van Zwanenburg nog niet gestild en de ploeg voelt duidelijk dat er vandaag goede mogelijkheden zijn. Zes minuten later is het al 0-2 door Niels Oostwouder. Eigenlijk is het daarna grotendeels Zwanenburg wat het wedstrijdbeeld kan bepalen. De thuisploeg kan weinig doen en er sluipt irritatie in de ploeg. Zo af en toe komt men er wel uit, maar de Zwanenburgse verdediging  buigt niet. De scheidsrechter houdt het kort en ziet eigenlijk alles en zo wordt de mooiste goal van de middag afgekeurd. Niels Oostwouder weet van 30-35 meter een schitterend schot richting het vijandelijke doel te schieten en het net te laten bollen. Maar er is vooraf een overtreding geweest en dus gaat het feest niet door.

We gaan dus rusten met een 0-2 voorsprong en een redelijk rustig gevoel.

Na de rust krijgt de wedstrijd plotseling een andere wending. De scheidsrechter gaat erg letten op reacties en commentaar en dat houdt in dat na 3 minuten een speler van VVH/Velserbroek de kleedkamer mag opzoeken vanwege commentaar en een dubbele gele kaart. Makkelijker wordt de wedstrijd dan nog niet, want tegen 10 man voetballen kan lastig zijn. VVH/Velserbroek stroopt de mouwen op en gaat in een ander systeem spelen en weet inderdaad in de buurt van onze keeper te komen. Maar de tegengoal in de 59e min kan de goedkeuring van de scheidsrechter niet krijgen. De keeper van Zwanenburg is geduwd en dus gaat de 1-2 niet door. Voor de thuisploeg wordt het nog vervelender als in de 70e min een 2e rode kaart wordt gegeven aan een speler van VVH/Velserbroek. Dan is het eigenlijk gespeeld en is het wachten op meer doelpunten. Uitblinker en plaaggeest voor de thuisploeg is dan helemaal onze rechterspits Joshua von Mauw. Hij laat zowel op rechts als op links zijn tegenstander constant zijn hielen zien en is naar de mening van de volgers van Zwanenburg de man of the match.  Zwanenburg kan heerlijk combineren en voetballen en opnieuw is er een afgekeurde goal van Niels Oostwouder. Pas daarna weet Nick de Graaf in de 74e min de -0-3 op het bord te zetten en weer 11 minuten later is het  0-4 door Joshua von Mauw.

De irritaties aan de kant van VVH/Velserbroek zijn dan zo groot, dat ook de 3e rode kaart wordt geïncasseerd.

Zo kan Zwanenburg zichzelf dus belonen met de 3 punten na een heerlijke wedstrijd en is dit een heerlijke generale voor de volgende wedstrijd tegen Spaarnwoude aanstaande zondag.

Uiteindelijk mag Jordy Vierbergen de prijs van het Haarlems Dagblad in ontvangst nemen en de titel man of the match krijgen, maar voor de volgers aan de kant is Joshua von Mauw ook een winnaar.

Als toetje nog de uitslagen van de ronde en dat levert een paar verrassingen op die er voor zorgen dat Zwanenburg nu echt bovenin kan gaan meedraaien en er een leuke concurrentiestrijd kan komen tussen VSV, RKDES en Zwanenburg om op plek 3 te komen.

De wedstrijden 1 maart

Aalsmeer – Sp. Leiden 2-2

Alliance’22 – De Kennemers 3-1

RKDES – Nicolaas Boys 0-3

Spaarnwoude – Bloemendaal 1-2

VVH/Velserbroek – Zwanenburg 0-4

VSV – Voorschoten’97 3-0

WVC – Van Nispen  1-1

Man of the Match:

De mannen met punten zijn dit weekend de doelpuntenmakers en de man van de regie in de eerste helft.

. 1 (3 punten )                   –  Joshua von Mauw en  Jordy Vierbergen

. 2 (2 punten)                    –  Martijn Degeling

. 3 (1 punt)                         –  Rody Bottelier

Score verloop    0-4  (ruststand  0-2)

22e min 0-1 Jordy Vierbergen

25e min 0-2 Niels Oostwouder

Rust

74e min 0-3 Nick de Graaf

85e min 0-4 Joshua von Mauw

René Jonker(21), Robin Poelsma (2)  Justin Schouten (3)  Nigel Ciebrant (4), Jurrian te Hoonte (5)- Rody Bottelier(6)( 75e min Camiel Kesbeke 14) ,Jordy Vierbergen (10)( 85e min Jack Buijs 17) , Zoey de Jong (8) (46e min Martijn Degeling 14)  – Joshua von Mauw (7) Niels Oostwouder (9) Nick  de Graaf(11) (75e min Terry Bergisch 16)

Res:  Max  Brugman (1), Jack Buijs (17,Camiel Kesbeke(14), Terry Bergisch (16).