vv Zwanenburg 1

Eind goed…..al goed, gewoon 3e klasser

Vooruitblik

Maandag dachten we allemaal nog aan een beslissende wedstrijd om de prolongatie van het 3e klasserschap te realiseren. Natuurlijk was er een goed gevoel, omdat de eerste wedstrijd in de nacompetitie geheel volgens de verwachtingen was verlopen.

Een forse winst op DWSV en een finalewedstrijd op zondag 16 juni tegen De Rijp. Een zonnig en goed gevoel.

Dinsdag zag de wereld er plotseling nog zonniger uit. In de ochtend kwam er een bericht op de website van het Amsterdamsche Voetbal. Daarin werd melding gemaakt van het afsluiten van de nacompetitie.

Alle ploegen die zich hadden geplaatst voor de finaleronde van 16 juni waren al winnaar en waren voor het seizoen 2019- 2020 direct geplaatst in de 3e klasse.

De reden van deze beslissing kwam voort uit het terugtrekken van een aantal teams van  verenigingen die stoppen met voetbal op zondag of gaan fuseren.

Hierdoor zijn er voor alle ploegen uit de finaleronde dus plekken in de diverse 3e klassen.

Voor Zwanenburg heel fijn, want spelen in de 4e klasse was niet echt een uitdaging voor velen en gezien het niveau van de laatste weken, was het ook niet terecht.

Daar kwam nog bij dat het komend weekend “Feestweek“ is en dat kan wel eens problemen geven. Al moet ik wel aangeven dat het team vorig seizoen ook collectief had afgesproken dat er op vrijdag gefeest zou worden. De zaterdagavond zou gepast worden deelgenomen aan de festiviteiten en dat was ook dit jaar het plan. Maar gelukkig gaat dat dus nu niet door.

Er kan volop worden deelgenomen aan de Feestweek en de vakantiegangers kunnen ook met een gerust hart op reis gaan.

Het seizoen is voorbij en we gaan ons richten op het nieuwe seizoen.

Lof en dank voor het interim trainersduo Lex von Mauw/ Richard Griffioen. Zij hebben er zeker voor gezorgd dat de ploeg de laatste weken een grote hoeveelheid plezier en inzet op de mat kon leggen en het gevoel positief was ten opzichte van een langer verblijf in de 3e klasse.

Dank aan de selectie die zich een heel seizoen hebben ingezeten natuurlijk ook dank aan de andere begeleiders ( verzorging, teamleiding en assistent scheidsrechter)

De vertrekkende mensen wensen we succes voor de toekomst

Voor nu dus alles klaar. De nabeschouwing op het seizoen en bekendmaking van de winnende spelers in de categorie Man of the match en Speler/Talent van het jaar volgen dan ook…. bij de start van de voorbereiding.

Alle volgers en supporters wensen we een fijne zomerperiode en tot in augustus……