Regelgeving alcoholgebruik bij vv Zwanenburg

bier voetbal

De eerste zonnige dagen hebben we weer achter de rug. Het aantal toeschouwers neemt dan weer toe, net als de gezelligheid. Onder het genot van een drankje lekker naar een voetbalwedstrijd kijken. En genieten van de derde helft. Er gelden strenge regels vanuit de KNVB ten aanzien van het nuttigen van alcoholhoudende drank waar wij ons aan dienen te houden en die willen we graag nogmaals onder de aandacht brengen.

Wat mag wel en niet met schenken van drank buiten de kantine?

De regelgeving vanuit de KNVB is duidelijk. De regels zijn:

1. Bij alle wedstrijden mogen buiten het clubgebouw (kantine e.d.) noch dranken worden verkocht, noch worden meegenomen, met uitzondering van non-alcoholische dranken, mits deze zijn uitgeschonken in kunststof of kartonnen bekers. Ook is het nuttigen van non-alcoholische dranken in kunststof flesjes (bv. AA-Drink) buiten het clubgebouw toegestaan. Dranken in glas en blik zijn dus niet toegestaan.
  2. Indien de vereniging beschikt over een aan de kantine grenzend, afgebakend terras, mogen op dit terras alcoholische dranken worden geschonken/genuttigd, mits deze zijn uitgeschonken in kunststof of kartonnen beker.

Wij willen iedereen op deze regels wijzen en willen iedereen verzoeken deze regels ook in acht te nemen. Overtreding van deze regels kan leiden tot zware sancties vanuit de KNVB. Dus geen alcoholhoudende drank langs de lijn maar ook niet in de kleedkamer.

Eigen drank op het complex

Het is daarnaast niet toegestaan om tijdens trainingsavonden en/of wedstrijddagen zelf meegebrachte alcoholhoudende dranken te nuttigen.

Houd het complex netjes

Afgelopen zondag was het een mooi feestje bij vv Zwanenburg. Het was prachtig weer, er werden punten gepakt door onze ploegen en voor de Ajax-supporters was het resultaat in Arnhem mooi meegenomen. Het resultaat de volgende morgen was iets minder fraai. Dit betekende dat onze trouwe vrijwilligers op maandagmorgen eerst uren bezig waren om de puinhoop op te ruimen. Dat kan niet de bedoeling zijn! Dus het uitdrukkelijke verzoek: Houd het complex netjes. Gooi je beker even in de vuilnisbak. Kleine moeite, groot plezier.