Een nederlaag met “Ere”

Een praatje vooraf

Na de trieste wedstrijd tegen De Meer, was het afwachten hoe de manschappen het er vandaag zouden afbrengen. De beschikbare spelers waren weer een “zorgenpunt”. Blessures en schorsingen en dan ook nog mannen die het niet met elkaar eens zijn.  Als voorzitter van de Noord Hollandse Analisten Vereniging (NHAV) wil ik een beroep doen op het gezonde verstand en zie ik graag dat in deze donkere dagen alle neuzen dezelfde kant op gaan staan en dat de eer van het wel of niet gelijk hebben even geparkeerd gaat worden op een plek die ver weg ligt van het sportpark aan de Populierenlaan.

Dan moet het seizoen nog op een goede wijze af te sluiten zijn. Vandaag was het spel goed en was het verslag op “Het Amsterdamsche Voetbal” wel heel erg DCG gekleurd. Daar werd alleen maar gesproken van het prachtige spel van de thuisploeg. Uiteraard was de thuisploeg beter, maar het verslag gaf een beeld dat DCG de wedstrijd had gedomineerd en Zwanenburg weggespeeld was. Dat is wel erg DCG gekleurd. Natuurlijk heeft een ploeg in de onderste regionen altijd het beeld tegen. Overtredingen worden door de arbitrage direct gezien als ware aanslagen van een ploeg die de bus wil parkeren voor het eigen strafschopgebied. Het tegendeel was vandaag waar. Zwanenburg probeerde echt goed te voetballen met twee uitblinkende middenvelders. Justin Schouten op de 6 positie verdiende de 3 punten volledig en onze jongste speler gaat zich steeds meer manifesteren als een onmisbare schakel. Ook als de mannen met blessures  en schorsingen terug gaan komen, zal men zeer zeker rekening moeten gaan houden met dit talent.

De eerste 45 of hoe je ongelukkig op achterstand komt.

Natuurlijk heeft DCG een goede ploeg en is er op alle fronten fris bloed gekomen bij deze club. Een prachtig gerenoveerd clubhuis en een heerlijke balvaardige ploeg. De zege is dan ook geheel terecht. Als er een smetje op deze ploeg zit, is het een beetje het acteertalent bij de duels om een bal. Waar een Zwanenburger na een stevige botsing gewoon doorgaat, heeft een aantal DCG spelers plotseling last van vallende ziekte of schreeuwneigingen. Dit hoort niet mannen en het is ook niet sportief.

Verder kwam DCG in de 1e helft tot 2x toe gelukkig op een voorsprong, omdat een bal via een Zwanenburg been in het doel ging en keeper René Jonker dus tot twee keer toe in de verkeerde hoek lag. Gelukkig was de keeper van DCG de beroerdste niet en hielp hij Zwanenburg aan de gelijkmaker van Melle de Graaf. Daar konden we mee  gaan rusten. Het zag er goed uit en misschien was er een kleine verrassing mogelijk en konden we de 2-1 nog naar een betere uitslag ombuigen.

Deel 2 of hoe hard we wilden werken !!!

Ook het tweede deel van de wedstrijd bleef het eigenlijk lang op en neer gaan en was er beslist geen sprake van een groot niveauverschil. Natuurlijk had onze verdediging meer werk en moest onze sluitpost diverse keren handelend optreden en werd de druk behoorlijk opgevoerd . De mannen in de verdediging : Roy von Mauw, Robin Poelsma, Nigel Ciebrant en Ian Ruigrok bleven scherp en gaven weinig weg. Ook aanvallend kon men regelmatig mee doen. Dat had ook te maken met de energie die de middenvelders er vandaag in konden steken. Ook deze linie van vier deed zijn werk goed en dus ook een compliment voor : Joshua von Mauw,  Justin Schouten, Melle de Graaf en Nick de Graaf.

Goed werk geleverd en voor de meesten op een vreemde plek. Ook de 2 aanvallers sleurden er op los en ook dus hier een  ruime voldoende. Dat het dan uiteindelijk nog 3-1 wordt, is jammer, maar eerlijk is eerlijk: meer was vandaag niet haalbaar, dan de eer hooghouden.

De volgende wedstrijd is  uit tegen  VSV en daar wil ik een zelfde instelling en punten.

Jullie kunnen meer dan je op dit moment  denkt.

De Man of the Match

De punten voor de Man of the Match zijn deze keer toebedeeld door twee mannen op de tribune. Ruben Karelse en Jordy Vierbergen zijn de puntengevers en zij nomineerden unaniem Justin schouten (3 punten),  Melle de Graaf (2 punten) en Nigel Ciebrant (1 punt) . Een eervolle vermelding dienen ook de volgende drie spelers te krijgen: Rick van Veen (hard gewerkt), Robin Poelsma (een voorbeeld voor de ploeg in alle opzichten) , René Jonker (veelal  een sta in de weg bij de kansen van DCG)

Afsluitend moet ik de hele ploeg een compliment geven, want ondanks het verlies kunnen jullie met opgeheven hoofd de volgende wedstrijd tegemoet zien.

Uitslag Man of the Match:

3 punten            – Justin Schouten

2 punten             – Melle de Graaf

1 punt                  – Nigel Ciebrant

DCG – Zwanenburg 3-1 (rust 2-1)

Wedstrijdverloop:

1-0         21e min DCG

1-1         26e min Melle de Graaf

2-1         39e min DCG

rust

3-1         84e min DCG

Opstelling:

René Jonker(21)- Roy von Mauw(2) , Nigel Ciebrant(3), Robin Poelsma(4), Ian Ruigrok (5)- Joshua von Mauw  (7)(75e min Said Sakhsoukh 13),  Melle de Graaf (10), Justin Schouten (6),() Nick de Graaf(8),–  Rick van Veen (9), Tim Hollander (11)

Reserves: Jack Buijs (1), Volkan Aksoy (12), Said Sakhsoukh (13) , Martijn Degeling (14)

Afwezig : Kevin Verhoeve (stage Suriname) ,Mark Mul(???in  Zwanenburg 2??), Iggy Stolwijk (blessure). Jurrian te Hoonte (blessure), Davy Buijs (schorsing 4 wedstrijden), Jordy Vierbergen schorsing 1 wedstrijd – max. aantal gele kaarten), Ruben Karelse (blessure)   Mitch Snijders (?)