Een desillusie voor Zwanenburg 1

Pupil van de week Joshua Schoutsen

Na de heerlijke onbevangen wedstrijd tegen Olympia Haarlem in de ¼ finale van de Midwestcup waren de verwachtingen hoog gespannen. Ook stond deze wedstrijd op papier als een regelrechte “6 punten wedstrijd”. Op dit moment is duidelijk dat Real Sranang uit de competitie is en is de afstand redelijk  op de directe concurrenten. Maar het weer is niet echt motiverend en verder is er blijkbaar ook weinig licht vandaag.

Een leuk begin met een scorende Pupil van de week

Natuurlijk start pupil van de week, Joshua Schoutsen, de wedstrijd op een manier die verwacht werd. Hij laat de sluitpost van de Meer de bal uit het net halen. Daar is de schotvaardigheid van deze middag bijna mee beschreven. Weer een grote groep afwezigen en de teruggekeerde Mark Mul nu voor het eerst in het 2e.  Daar had ik misschien een andere keuze in gemaakt. Natuurlijk komt een speler terug na een lange afwezigheid, maar deze wedstrijd had hij mogelijk nog wel een deel van waarde kunnen zijn.

Een stevige 1ebedrijf

De wedstrijd stond onder leiding van scheidsrechter Peetoom en de algemene indruk is ruim voldoende. Het begin was niet van een hoog niveau en het spel ging heen en weer. Toen men op de tribune een beetje aan de vochtigheid en kille omstandigheden gewend was, sloeg het noodlot al toe. Middenvelder Davy Buijs liet zich gaan en maakte na een overtreding van een tegenstander een trappende beweging. Daar staat maar één straf op: inpakken en wegwezen of rood. De vrije trap die daar uit voort komt, maakt het allemaal nog triester. 0-1 na 10 minuten.

Zwanenburg is duidelijk van slag en weet lange tijd niet echt in de wedstrijd te komen. Ook is de partij behoorlijk pittig en moet de scheidsrechter nog een aantal keren zijn kaarten tevoorschijn halen. Na  25 minuten komt er een beetje kleur op de gezichten van de Zwanenburgers en gloort er enige hoop. Verdedigend lijkt men een beetje over de schrik heen en er komen ook kansjes. Toch is het bij de rust 0-1 voor de Meer en blijft het ook na rust 10 tegen 11.

Een teleurstellend vervolg

Na de rust zal Ruben Karelse zijn opwachting maken en dat geeft hoop en ook wel vertrouwen. Een speler met stootkracht en scorend vermogen. Hij neemt de plek in van Jordy Vierbergen. Maar dit is echt een donkere middag voor Zwanenburgers. Na  6 minuten valt het doek voor onze invaller. Bij een luchtduel net voor of in de 16 meter raakt Ruben Karelse geblesseerd. Einde wedstrijd en nu komt de ook niet volledig fitte Joshua von Mauw zijn rentree maken. Dat  sticht wel gevaar en ook snelheid in het spel, maar het is dan al 0-2. De eerste aanval na het beginsignaal van deel 2 is gelijk “bingo” Op de tribune hebben we de toedracht niet eens kunnen waarnemen, maar het was dus zo maar 0-2. Nog geen kwartier later is het over en uit. Opnieuw speelt de Meer de gehele Zwanenburg verdediging het bos in en is het 0-3. Daarna volgt nog de 1-3 uit één van de zeldzame goede aanvallen van Zwanenburg, maar meer gaat de Meer ons niet geven. Uiteindelijk komt zelfs de 1-4 nog op het scorebord als de verdediging weer collectief “niet thuis” geeft.

Het is een en al nattigheid en de vraag is nu hoe we het schip niet verder gaan laten zinken?

Misschien is er iemand die het weet, die mag zich melden !!!!

De Man of the Match

De punten voor de Man of the Match gaan deze keer naar  Robin Poelsma, Melle de Graaf en Nick de Graaf. Robin Poelsma bleef in alle tegenspoed toch doorgaan en toonde opnieuw een tomeloze inzet en instelling. Melle de Graaf kwam in het veld en van de zon in de regen. Eerst een dominante 1ehelft en daarna je energie aanboren om “het leed iets te verlichten” . En ten slotte Nick de Graaf. Een doelpunt scoren en ook nog een grote kans op nummer 2. Verder maar niets meer op papier zetten.

Dit was het voor vandaag

3 punten – Robin Poelsma

2 punten – Melle de Graaf

1 punt – Nick de Graaf

Zwanenburg 1-4 (rust 0-1)

Wedstrijdverloop:

0-1       10emin de Meer

rust

0-2       46emin de Meer

0-3       60emin de Meer

1-3       66emin Nick de Graaf

1-4       78emin de Meer

PP

Opstelling

René Jonker(21)- Roy von Mauw(2) , Nigel Ciebrant(3), Robin Poelsma(4), Volkan Aksoy (5)-   Davy Buijs(6), Jurrian te Hoonte(7), Justin Schouten (10),(64emin Melle  de Graaf 15) Nick de Graaf(8),–  Rick van Veen (9), Jordy Vierbergen(11)(46emin Ruben Karelse 12) 51emin Joshua von Mauw 14)

Reserves: Jack Buijs (1), Ruben Karelse (12), Ian Ruigrok (13) , Joshua von Mauw (14), Melle de Graaf (15),

Afwezig : Kevin Verhoeve (stage Suriname) ,Mark Mul(1ewedstrijd Zwanenburg 2), Iggy Stolwijk (blessure)  Said Sakhsoukh (?), Mitch Snijders (?) Tim Hollander(?)