vv Zwanenburg 1

Een rustig middagje

Eigenlijk is het niet nodig om over deze wedstrijd veel te vertellen. De thuisploeg was veel te goed en kon eigenlijk met “2 vingers in de neus “ de wedstrijd afhandelen. Dat het toch nog spannend ging worden in het laatste kwartier had ook te maken met de instelling van de thuisploeg. Iedereen ging voor eigen succes bij ZSGOWMS en van een team was dus eigenlijk geen sprake. Daar kon men dus wat leren van de bezoekers, want onze boys werkten voor elkaar en men kreeg op die manier nog bijna een punt.
Toch kan er niet terug worden gekeken op een lekkere wedstrijd. Het was bijna zomeravondvoetbal. Ook aan de zijlijn een vreemde samenstelling; meer geblesseerde wissels en ook nog eens een zieke hoofdtrainer. Dus was er assistentie van Zwanenburg 2 in grote getale ingevlogen en opnieuw een speler uit de jeugd. Deze Melle de Graaf was direct uitblinker en samen met onze sluitpost de beste man van het veld.

Een wervelend begin

Direct vanaf de aftrap begon ZSGOWMS als een wervelwind op het doel van Zwanenburg af te stormen en na 7 minuten lag de 1e bal al in het net. Daarvoor had René Jonker al enkele keren handelend moeten optreden, maar een diepe bal kwam bij een tegenstander en heel simpel werd ook het laatste obstakel voorbij gelopen. In de tussentijd was Zwanenburg pas één keer bij het doel van de thuisploeg geweest. Direct na de goal moest Joshua von Mauw uitvallen met een blessure. Gelukkig was zijn vervanger dus niet direct een verzwakking en was het optreden van Melle de Graaf opnieuw zeer goed. Direct toonde hij agressie en leek hij daarmee ook een signaal af te geven aan de andere spelers. Zwanenburg kwam uit zijn schulp en er ontstonden een paar kansjes, maar de blauw-rode verdediging bleef de uitblinker en dat is meestal een slecht teken. Het is dus meer het frivole spel van de thuisploeg wat er voor zorgt dat er niet meer doelpunten vallen. Het moet mooi en daar weet de verdediging van Zwanenburg steeds een antwoord op te vinden. Het duurt dan ook tot de 44 e min voordat de stand naar 2-0 wordt geschoten.

Een tweede helft met veel frivoliteiten

Wat kan een tweede bedrijf brengen als het verschil groot is en de motivatie ontbreekt bij de thuisploeg. Zo kan de 2e helft worden beschreven. ZSGOWMS gaf beslist geen “vol gas” en liet het allemaal gebeuren. Dat hielp Zwanenburg om geloof te krijgen in een beter resultaat. Daar zijn de mogelijkheden zeker voor aanwezig geweest, maar het geluk was er weer eens niet.
Jody Vierbergen, Rick van Veen, Bas van Leijden, Melle de Graaf en Iggy Stolwijk kregen grote en kleine kansen. De bal wilde er echter maat 1x keer in. Een corner werd in 82e min koppend afgerond door Rick van Veen. Maar verder kwamen we niet en uiteindelijk maakte ZSGOWMS er in de allerlaatste minuut nog 3-1 van. Toen was iedereen al naar huis of in slaap.
Komende zondag dus lekker doorslapen en voor de echte supporters is er dinsdagavond 26 februari dus de ¼ finale van de Midwestcup.

De Man of the Match
De punten voor de Man of the Match gaan deze keer naar Melle de Graaf en René Jonker(3 punten),
Robin Poelsma en Nigel Ciebrant (2 Punten) en Ian Ruigrok en Iggy Stolwijk (1 punt)
3 punten – Melle de Graaf en René Jonker
2 punten – Robin Poelsma en Nigel Ciebrant
1 punt – Ian Ruigrok en Iggy Stolwijk.

Inderdaad een middag met lekker weer en een voor velen een fietstochtje. Maar een wedstrijd waar we weinig mee verder kunnen. Dinsdag maar revanche tegen Olympia voor de Midwestcup in Haarlem op het veld bij het Spaarne. Aanvang 20.00 uur

ZSGOWMS – Zwanenburg 3-1 (rust 2-0)
Wedstrijdverloop:
1-0 09e min ZSGOWMS
2-0 46e min ZSGOWMS
rust
2-1 82e min Rick van Veen
3-1 94e min ZSGOWMS

Opstelling:
René Jonker(21)- Volkan Aksoy (13)65e min Bas van Leijden) , Nigel Ciebrant(3), Robin Poelsma(4), Ian Ruigrok (5)(74e min Dennis Loogman) – Roy von Mauw (2), Jordy Vierbergen(6) Justin Schouten (10), Iggy Stolwijk(8) – Joshua von Mauw (11) (7e min Melle de Graaf), Rick van Veen (9)
Reserves: Jack Buijs (1), Ruben Karelse (12), Volkan Aksoy (13) , Melle de Graaf (14), Martijn Degeling (15), Dennis Loogman (16), Bas van Leijden(17), Jurrian te Hoonte(7)
Afwezig : Kevin Verhoeve (stage Suriname) ,Mark Mul(vakantie), Nick de Graaf (Blessure), Said Sakhsoukh (Blessure), Mitch Snijders (?)