vv Zwanenburg 1

Hoe moet het nu verder?

Wat gaan we vandaag op het papier zetten over de uitwedstrijd tegen VVH/Velserbroek. We kunnen een heleboel leuke momenten beschrijven die zich langs de lijn afspeelden. We kunnen het hebben over het gegeven dat deze wedstrijd op de agenda stond als wedstrijd van de week van het Haarlems Dagblad. Misschien dus een leuk moment voor één van de Zwanenburgers om de prijs van Man of the Match te pakken van het Haarlems Dagblad en de cadeaubon van € 50 te innen. We kunnen het hebben over een website beheerder van onze club die nieuwsgierig was naar de ditjes en datjes in het sfeerverhaal. We kunnen het hebben over de gemoedelijke sfeer langs de zijlijn, waar uw analist in de 1e helft meer in gesprek was met supporters van de tegenstander die in de week ouder van de school zijn waar hij werkt. Of het kan gaan over de discussie in de rust met opperanalist Simon Padt en het wachten op zijn “Patatje met Oorlog”.

U kunt dan de vraag stellen of er ook binnen de lijnen nog wat opmerkelijks is gebeurd. Natuurlijk is dat er wel geweest, maar over het algemeen was het niet echt iets in het voordeel van Zwanenburg. De wedstrijd begon om 2 minuten over 2 en de eerste 10 minuten waren voor de thuisploeg. Zwanenburg begon weer eens enorm nerveus en voordat VVH/Velserbroek in de 9e minuut de 1-0 op het bord zette, had onze sluitpost al twee keer met een katachtige reflex een grote kans van de thuisploeg moeten elimineren. Tussendoor weet onze eigen uitblinker en man of the match, Jordy Vierbergen, al een keer Rick van Veen in stelling te brengen, maar helaas is het geluk weer eens niet aan onze kant.
Dan dus in de 9e minuut een fout in de verdediging en dan staat Zwanenburg op een achterstand.
Na deze tegentreffer weet Zwanenburg zich langzaam te herstellen en met name het tweede deel van de eerste helft heeft Zwanenburg recht op een gelijkmaker. Dennis Loogman krijgt een kansje op een pass van Jordy Vierbergen en deze speler krijgt zelf ook nog een paar kansjes. Ook Davy Buijs en Nigel Ciebrant krijgen kansjes, maar een doelpunt levert het niet op en sluitpost René Jonker moet ook nog diverse keren in actie komen om een grotere achterstand te voorkomen. De ruststand is echter 1-0 en we zien dus nog mogelijkheden.

Na de rust heeft de verdienstelijk spelende Dennis Loogman zijn plek afgestaan aan Roy von Mauw. Jurrian te Hoonte schuift door na de middenlinie en Jordy Vierbergen gaat voorin proberen nog meer gevaar te stichten. De gedachte is goed en tot minuut 63 blijft dit ook mogelijk en zijn er kleine kansjes voor wederom Nigel Ciebrant, Rick van Veen en Jordy Vierbergen. Dan slaat het noodlot toe en biedt de Zwanenburgse verdediging een vrije doorgang aan één van de VVH/Velserbroek voorwaartsen en staat de 2-0 op het bord. Is het dan al gedaan ? Misschien niet als Jordy Vierbergen in de 67e min. met een schitterend ingeschoten vrije trap niet de bovenlat raakt, maar het net. Nu blijft het 2-0 en is het geluk er dus niet. Davy Buijs staat dan zijn plek af aan Bas van Leijden. Maar ook de tomeloze energie van Bas help Zwanenburg niet. In plaats van de aansluitingstreffer loopt VVH/Velserbroek nog verder weg en in 77e minuut wordt het zelfs 3-0. Opnieuw staat de Zwanenburgse deur wijd open en krijgt een speler van de tegenpartij vrije doorgang om op onze keeper af te gaan, die dan wordt uitgespeeld. Dan is het over en sluiten en kan uitblinker Jordy Vierbergen in de 85e minuut alleen nog een eretreffer aantekenen uit een wederom prachtig genomen vrije trap. De 3-1 is echter niet het slotakkoord. In de voorlaatste minuut maakt VVH/Velserbroek nog de 4-1. Een stevige nederlaag en er rest de Zwanenburgers niets anders om teleurgesteld de kleedkamer te gaan opzoeken. Wederom een week om de wonden te likken en het moraal op te krikken, want de grote vraag is nog steeds? Hoe moet het nu verder?

De punten voor de Man of the Match gaan deze keer naar de volgende spelers die opvielen door een goede inbreng in een ongelukkige wedstrijd. Al gememoreerd gaat de eerste plaats naar Jordy Vierbergen. Een goede wedstrijd en veel inzet en strijdlust. Dat zelfde geldt voor de nummer 2, Justin Schouten. Een speler die vaak een wissel krijgt, maar veel inbreng heeft, misschien niet altijd zichtbaar, maar wel erg nuttig. Plek 3 is voor de alleskunner Nigel Ciebrant. Vol energie de mandekker in verdedigend opzicht en ook nog eens regelmatig gevaarlijk bij dode spelmomenten aan de andere kant. En ten slotte onze sluitpost. Helaas weer 4 keer een bal uit het net moeten halen en ook nog eens diverse pogingen onschadelijk gemaakt. Het blijft een klusje om zo af en toe moedeloos van te worden en daarom toch nog 1 punt.

3 punten ​- Jordy Vierbergen
2 punten ​- Justin Schouten
1 punt​​- Nigel Ciebrant en René Jonker

Komende zondag een thuiswedstrijd tegen Alliance’22. Een uitspraak doe ik er maar niet over.
Er is een pupil van de week, Kyano den Rooijen, die zeer zeker voor inzet moet zorgen, als hij de “genen” van zijn opa, good old Arie Bliek, heeft. Laten we het maar afwachten.

René Jonker (21) – Jurrian te Hoonte (2), Nigel Ciebrant (3), Robin Poelsma (4), Ian Ruigrok (5) – Davy Buijs (6), (70e min Bas van Leijden), Jordy Vierbergen (7), Justin Schouten (10), Iggy Stolwijk (8) – Rick van Veen (9), Dennis Loogman (11)(46e min Roy von Mauw 12)
Res: Jack Buijs (1), Roy von Mauw (12), Volkan Aksoy (13), Bas van Leijden (14),
Afwezig : Kevin Verhoeve (stage Suriname) ,Mark Mul (vakantie), Joshua von Mauw (Blessure), Tim Hollander (Blessure), Ruben Karelse (Blessure), Nick de Graaf (Blessure), Said Sakhsoukh (schorsing 2 wedstrijden), Mitch Snijders (?)

Uitslag VVH/Velserbroek 4-1 (ruststand 1-0)
1-0​ 9e min VVH/Velserbroek
Rust