vv Zwanenburg 1

Een zware nederlaag voor Zwanenburg

vv Zwanenburg - VSV

Vooraf waren de verwachtingen toch eigenlijk hoog gespannen. De eerste wedstrijd na de winterstop. Een bijna volledige selectie, prima voetbalweer en een gemotiveerde pupil van de week.
Wat wil je dan nog meer. Alle ingrediënten waren dus ruimschoots aanwezig voor een lekker potje voetbal en uiteindelijk een goed resultaat. Helaas daar is weer eens weinig van terecht gekomen.
Pupil van de week Koen Hoffmann deed zijn werk en scoorde keurig en gaf het goede voorbeeld.

Met de eerste helft van de oefenwedstrijd in het achterhoofd en exact dezelfde opstelling, was er voldoende vertrouwen en was er vertrouwen. VSV had echter ook een goede winterstopperiode achter de rug en wilde zich ook van de goed kant laten zien en de vieze smaak van de eerste seizoenshelft ook wegspoelen. De bezoekers namen dan ook direct het “heft in handen“ en zetten volop druk op de Zwanenburgse verdediging. Dat resulteerde al in de 4e min in een voorsprong. Een fout op het middenveld gaf een speler van VSV alle ruimte en op zijn afronding kon onze keeper ook geen antwoord geven en dus keken we vrij snel tegen een achterstand aan, 0-1. Daarna zette VSV door, maar hield met name de Zwanenburgse poortwachter alles tegen. Na ongeveer 20 minuten komt de thuisploeg ook wat meer aan voetballen toe en ontstaan er kleine kansen voor Rick van Veen en de teruggekeerde Ruben Karelse. Maar helaas als je denkt dat er mogelijkheden zijn, vergroot de tegenpartij de voorsprong. Een prachtig geplaatst schot vanaf de rechterkant van 30 meter vliegt schitterend in de bovenhoek en daar kan zelfs een keeper in vorm weinig aan doen. het is dan dus op het half uur al 0-2 en VSV komt in een zetel. Toch gaan de Zwanenburgse hoofden niet omlaag en direct uit de spelhervatting schiet de goed spelende Ruben Karelse op de paal en de rebound komt in de handen van de keeper van VSV. Een paar minuten later brengt dezelfde Ruben Karelse de hoop terug en scoort hij wel de verdiende 1-2. Weer een paar minuten later is er kortsluiting bij de al geblesseerde Said Sakhsoukh. Met wissel Nigel Ciebrant al aan de lijn, maakt onze” meester spitsen uitschakelaar” een onnodige overtreding. Het gevolg is rood en Zwanenburg moet verder met 10 man. Vervolgens moet Justin Schouten teleurgesteld zijn plek afstaan om Nigel Ciebrant alsnog binnen de lijnen te brengen. Toch blijft de thuisploeg het laatste deel van de eerste helft goed voetballen en zijn er opnieuw kleine kansen. Het is echter in zijn geheel niet overtuigend genoeg en opnieuw ontbreekt het aan zelfvertrouwen en geluk. Ook de scheidsrechter van dienst heeft daar zijn aandeel in.
Deze inval scheidsrechter die normaal op een hoger niveau fluit, heeft gedurende de hele wedstrijd, diverse discutabele beslissingen. Hij negeert regelmatig de grensrechters en heeft blijkbaar weinig vertrouwen in deze clubmannen. Aan de uitslag kan hij verder weinig doen al zijn met name de 1-3 en 1-4 een beetje aan zijn bijzondere interpretatie van de regels te wijten. Helaas dus geen voldoende voor de man met de fluit.

De tweede helft valt eigenlijk op door slecht voetbal en een tegenstander die probeert de overwinning mee te nemen en niet veel meer wil doen. Men focust zich op uitvallen via lange ballen en het regelmatig rond spelen van de bal. Zwanenburg moet daardoor het werk doen en dat resulteert uiteindelijk in de beslissende twee doelpunten van VSV. De 1-3 valt uit een vrije trap die wordt gegeven van wege hands. Op zich geen vreemde bestraffing, maar bij handsballen van VSV roept de scheidsrechter regelmatig dat het per ongeluk was en hier fluit de beste man direct voor. Deze goed genomen vrije trap, even buiten de 16 meter, weet de VSV’er goed in te schieten, buiten bereik van onze sluitpost en dus is het 1-3 en vervolgens scoort VSV in de 75e min de 1-4. Maar hier is sprake van heel duidelijk buitenspel, maar de maan met de fluit wil niet op het vlaggen van de grensrechter ingaan Bij Zwanenburg worden bij 1-3 nog twee aanvallende wissels toegepast, door het inbrengen van Joshua von Mauw en Tim Hollander voor Nick de Graaf en Kevin Verhoeve.
De wedstrijd zit echter in het slot en wat Zwanenburg ook probeert, het mist de kracht in deze 10 tegen 11 partij. Opnieuw dus een kater en geen goed begin van de 2e competitie periode. Wat we moeten verwachten is nu nog geheel ongewis, maar wanneer we volgende week tegen Ouderkerk niet beter gaan voetballen en ook niet slimmer het spelletje spelen, wordt het een uiterst moeizame missie.
De punten voor de Man of the Match gaan deze keer naar de spelers die opvielen bij de analist of de hulpanalisten. Helaas heeft het niet het beoogde resultaat opgeleverd, maar mogelijk is het een opsteker voor de volgende keer.

3 punten – René Jonker
2 punten – Ruben Karelse
1 punt – Nigel Ciebrant en Jordy Vierbergen

Komende zondag opnieuw een thuiswedstrijd. Nu is de tegenstander Ouderkerk. Op zich zou het opnieuw een mogelijkheid zijn om punten te pakken, maar dan moet alles wel goed gaan, zoals al aangegeven.

René Jonker (21), Jurrian te Hoonte (2), Said Sakhsoukh (3), Jordy Vierbergen(4), Kevin Verhoeve (5) 65emin Tim Hollander 15) – Iggy Stolwijk (8), Davy Buijs (6), Justin Schouten (10) ( 35emin Nigel Ciebrant 13), Nick de Graaf (7) (60emin Joshua von Mauw 14) – Rick van Veen (9), Ruben Karelse (11).

Res: Jack Buijs (1), Roy von Mauw (12), Nigel Ciebrant (13), Joshua von Mauw (14), Tim Hollander (15), Robin Poelsma (16), Ian Ruigrok (17) Afwezig : Mark Mul.

Uitslag  Zwanenburg – VSV  1- 4 (ruststand 1-2)

0-1         4emin VSV Rick Michielse
0-2       29min VSV Tim Seewalt