vv Zwanenburg 1

De vooruitblik voor zondag 20 januari

Vooruitblik

De winterstop zit er op als alles goed gaat en dus gaan we beginnen met de tweede helft van het seizoen en wedstrijdronde 13. Maar zoals iedereen nog wel weet, was ronde 12 uitgevallen i.v.m. eerdere winterse omstandigheden. We zijn dus nog niet op de helft van de competitie. Ook dit weekend is het niet zeker dat er gespeeld gaat worden. Opnieuw zijn de weersvoorspellingen niet goed. In de nacht van zaterdag op zondag verwacht men stevige vorst en helaas is dat voor kunstgras niet goed. Het wordt dus afwachten!!!!

Maar het is niet alleen afwachten wat het weer gaat doen, het is ook afwachten wat onze “trots” na de winterstop gaat doen. Willen we niet in de laatste periode van het seizoen in de gevarenzone zitten, dan moeten er nu direct punten worden vergaard. De ploeg moet het goede gevoel van de laatste wedstrijden voor de winterstop behouden en zich de komende weken eigenlijk direct uit de onderste regionen wegspelen. Dit kan als er direct drie overwinningen worden behaald en dat is redelijkerwijs mogelijk. Komende zondag krijgen we bezoek van VSV. Deze ploeg staat maar 2 plekken boven ons en daarna volgen Ouderkerk thuis en VVH/Velserbroek uit. De heenwedstrijden tegen deze ploegen werden eigenlijk ongelukkig verloren en er zijn dus wel degelijk kansen.
Het wordt dus even afwachten, maar de selectie is nagenoeg compleet. Iedereen is fit en heeft afgelopen week speeltijd gehad in de oefenwedstrijd tegen DIOS. Dat wil dus zeggen dat de blessures van Tim Hollander en Roy von Mauw voorbij zijn. Daarnaast is het zeer verheugend en heel fijn dat Ruben Karelse ook is aangesloten bij de groep. De verre reis is achter de rug en we zijn heel blij dat hij bij de groep is en in het systeem van afgelopen dinsdag was zeer zeker de kwaliteit te zien die hij in het veld brengt. Het wachten is nu nog op de terugkeer van Mark Mul. Maar dat er een heuse concurrentiestrijd gaat ontstaan is wel zeker. De komende weken bestaat de groep uit 18 spelers. Begin februari vertrekt Kevin Verhoeve wel naar Suriname voor een stage, maar dan is Mark Mul hopelijk wel weer terug.
Een laatste verheugend nieuwtje is de aanstelling van een nieuwe hoofdtrainer voor het volgend seizoen. De ploeg komt volgend jaar onder leiding van Robert van Boxel. Oud speler van NAS en gezegend met een heleboel voetbalervaring in het betaalde voetbal en het hoogste amateurniveau. Welkom dus en zeer zeker succes toegewenst, al is dat nog wel erg vroeg.

Het komend weekend zijn er de volgende wedstrijden in de 3e klasse C en de voorspellingen zijn.

Alliance’22 – SV Diemen 2
Real Sranang – IVV 2
DCG – Sp. Martinus 3
De Meer – HBC 2
VVH/Velserbroek – Bloemendaal 1
Zwanenburg – VSV 1
Ouderkerk – ZSGOWMS 2

Aanstaande zondag de eerste wedstrijd na de winterstop tegen VSV op ons eigen complex aan de Populierenlaan. De wedstrijd begint om 14.00 en de scheidsrechter is Fatih Ozyar. Pupil van de week is Koen Hoffmann.
Wij zien u allen graag zondag!