Nieuws vv Zwanenburg 1

Robert van Boxel nieuwe hoofdtrainer

Presentatie-Robert-van-Boxel
Oos Kesbeke (l) en Robert van Boxel

Met ingang van volgend seizoen wordt Robert van Boxel de nieuwe hoofdtrainer van vv Zwanenburg. Tijdens de nieuwjaarsreceptie van vv Zwanenburg is de nieuwe trainer gepresenteerd. Robert van Boxel volgt Mehmet Simsek op die aan het eind van het seizoen zal vertrekken.

Robert van Boxel is een oude bekende van vv Zwanenburg. Hij heeft tot zijn 11e bij NAS gevoetbald. Nadat hij nog bij enkele andere amateurverenigingen heeft gespeeld, is hij in 2002 zijn profloopbaan bij PSV begonnen. Hij heeft daar zijn debuut gemaakt in het betaalde voetbal. Na 13 jaar profvoetbal waar hij onder meer voor ADO Den Haag, SC Cambuur, AGOVV Apeldoorn en Sparta heeft gespeeld, is hij in 2015 bij FC Lisse terecht gekomen. Daar heeft hij nog 3 jaar gespeeld. Momenteel speelt Van Boxel bij EDO. Na dit seizoen stopt hij met zijn actieve voetbal loopbaan en wil zich gaan richten op het trainersvak. Vv Zwanenburg wordt zijn eerste club die hij gaat trainen.

Richard Padt, bestuurslid voetbalzaken, is zeer verheugd met de aanstelling van Van Boxel. ‘Vv Zwanenburg is een mooie dorpsclub. Met Robert halen we een jongen van het dorp binnen. Dat is al mooi. Verder zijn wij als bestuur en club 2 jaar geleden begonnen met het voetbalplan Kanjers van Morgen. Een plan waar we veel aandacht geven aan de begeleiding van onze jeugd en onze trainers. Allemaal gericht op het voetbal van morgen. Met de aanstelling van Robert trekken we dit plan mooi door. We willen Robert de kans geven om zich te ontwikkelen als trainer. Een trainer uit ons dorp en we halen hiermee de Kanjer van Morgen binnen’.