vv Zwanenburg 1

Een leuke kerstverrassing van Zwanenburg 1

René Jonker (21), Jordy Vierbergen (2), Said Sakhsoukh (3), Nigel Ciebrant (4), Ian Ruigrok (5) – Iggy Stolwijk(8), Davy Buijs (6) Justin Schouten (10), Kevin Verhoeve (11)(2e helft Martijn Degeling) – Joshua von Mauw (7), Nick de Graaf (9)
Res: Jack Buijs, Mitch Snijders, Robin Poelsma, Martijn Degeling , Bas van Leijden.

De laatste wedstrijd voor de winterstop was de ontmoeting voor de Mid West Cup tussen Zwanenburg en Hoofddorp. Na de poulefase de eerste ronde in het knock out systeem. En een kleine knock out was het wel, maar dan voor 1e klasser Hoofddorp.
Op ons eigen veld kon ons team onder leiding van Mehmet Simsek, de opwaartse lijn van de afgelopen weken doortrekken en boekte de ploeg een heerlijke 2-0 overwinning.
De hele wedstrijd waren de beste mogelijkheden steeds voor onze jongens en de grote groep volgers kreeg een leuke wedstrijd te zien.
Voor de rust waren er ook al enkele kansen voor Zwanenburg, maar was Hoofddorp ook regelmatig in de buurt van ons doel. Doelpunten leverde dat echter niet op en dus gingen de ploegen rusten met 0-0 op het bord.
Bij het begin van de tweede helft zorgde Zwanenburg direct voor een verrassing. De teruggekeerde Joshua von Mauw werd de diepte ingestuurd en wist de keeper van Hoofddorp te verschalken en de 1-0 aan te tekenen. Daarmee kwam hij direct in aanmerking voor de nominatie van Man of the Match. Het was daarna vooral Hoofddorp wat probeerde om gelijk te komen. Maar eigenlijk zat er onvoldoende overtuiging in de acties, waardoor de Zwanenburgse verdediging het klusje vrij gemakkelijk kon klaren. Daardoor kon men met hulp van de middenvelders regelmatig de aanval aan het werk zetten met counters.
In de laatste minuten van de wedstrijd zorgde dat voor de 2-0. Via een actie aan de linkerkant, kwam de bal voor het doel. De Hoofddorpse sluitpost kon de hoge bal niet pakken en zo kon Justin Schouten de 2-0 aantekenen en Hoofddorp de definitieve tik uitdelen. Knock out en Zwanenburg een ronde verder. De volgende tegenstander is zaterdag 4e klasser Olympia Haarlem. Een pittige tegenstander met behoorlijk wat kwaliteit en koploper in de eigen competitie. Wanneer de wedstrijd gespeeld gaat worden is nog niet bekend.

De punten voor de man of the Match gaan deze keer naar de doelpuntenmakers Joshua von Mauw en Justin Schouten. De andere spelers krijgen als kerstcadeau 2 punten en de reserves die niet spelden 1 punt.
3 punten – Joshua von Mauw en Justin Schouten
2 punten – René Jonker, Jordy Vierbergen, Said Sakhsoukh, Nigel Ciebrant, Ian Ruigrok ,Davy Buijs, Iggy Stolwijk, Kevin Verhoeve, Martijn Degeling, Bas van Leijden en Nick de Graaf,
1 punt – Jack Buijs, Mitch Snijders, Robin Poelsma, Roy von Mauw

Uitslag Zwanenburg – Hoofddorp 2- 0 (ruststand 0-0)
1-0 48e min Joshua von Mauw
2-0 87e min Justin Schouten

Een heel mooi verslag is tevens te lezen via de website van Voetbal in Haarlem. Lees hier het volledige artikel.

Fijne kerstdagen en een Goede Jaarwisseling