vv Zwanenburg 1

“Er komt licht bij Zwanenburg”

René Jonker (21), Jurrian te Hoonte (2), Robin Poelsma (4) Nigel Ciebrant (13) Ian Ruigrok (5) Iggy Stolwijk(8), Davy Buijs (6) Justin Schouten (10)(73e min Said Sakhsoukh) Jordy Vierbergen (7) Nick de Graaf (9)(85e min Niels Oostwouder(15)) Kevin Verhoeve (11)(46e min Mitch Snijders(12)
Res: Jack Buijs (1), Mitch Snijders (12), Said Sakhsoukh (3), Martijn Degeling (14) Niels Oostwouder (15)
Afwezig : Tim Hollander, Ruben Karelse, Mark Mul. Roy von Mauw en Joshua von Mauw (schorsing 2 wedstrijden)

Vorige week had de ploeg natuurlijk een heerlijk gevoel over gehouden aan het gelijke spel tegen Martinus in Amstelveen. Dat heeft deze week natuurlijk geleefd in de hoofden van de Simsek mannen. Ook voorafgaand aan de wedstrijd leefde het goede gevoel. Vooral de man van de goal vorige week, Justin Schouten , had een goed gevoel en veel vertrouwen. Dat hij dat uiteindelijk ook in de wedstrijd omzette in heel veel positiviteit is dan natuurlijk heerlijk. En daarom dus terecht de 3 punten samen met Nigel Ciebrant als man of the match.
Natuurlijk was het niet echt het lekkerste weer om een potje te voetballen. Als het dan ook nog eens om een echt duel tussen de 2 laagvliegers in de afdeling gaat, kan men geen mooi voetbal verwachten. Vorige week was het een leuke wedstrijd, maar nu was het regelmatig “jojo voetbal”.
Het was soms een wonder als de bal niet direct in de voeten van de tegenstander werd gespeeld.
Toch was het Zwanenburg wat in het eerste half uur het spel dicteerde en de gevaarlijkste ploeg was.
Jurrian te Hoonte en Jordy Vierbergen wisten al vrij snel gevaar te stichten in de defensie van Bloemendaal. Ook Kevin Verhoeve deed daarin mee en het was een verademing om hem weer in actie te zien. Helaas duurde zijn rentree maar een helft . Vrij snel in de 1e helft raakte hij in een duel met een Bloemendaal speler al licht geblesseerd. Het was dan ook jammer dat hij na de rust niet meer terugkeerde op het veld. Ook werd er getracht om vandaag van afstand te schieten, waarbij vooral Davy Buijs meerdere pogingen deed. De corners van de overijverige Jordy Vierbergen waren gevaarlijk en hier had meer uit moeten worden gehaald. Maar op dat moment speelde Zwanenburg al met een voorsprong. In de 14e minuut was het Justin Schouten die een actie van de zeer goed spelende Nick de Graaf, wist te verzilveren en dus de 1-0 op het bord kon zetten.

Toch was Bloemendaal niet van plan om zich direct gewonnen te geven en zo ontstond er aan het eind van de 1e helft een waar “Bloemendaals Kwartiertje” en werd de druk op het Zwanenburg doel heel groot. Er zijn een aantal vrije trappen in de buurt van de Zwanenburgse 16 en de verdediging moet met man en macht proberen de storm te trotseren. Daarbij gaan we ook nog door het oog van de naald als Iggy Stolwijk behoorlijk aan de noodrem moet trekken. Gelukkig komt hij goed weg met geel en dat is een meevaller, want hij is weer overal aanwezig en showt weer een geweldige vorm. Maar het blijft 1-0 en we krijgen zelfs een hele grote kans via Jurrian te Hoonte. Waarschijnlijk schrok hij zo van de kans dat het leek of hij een terugspeelbal gaf aan zijn eigen keeper. Maar daar mag niet lang bij worden stil gestaan als we zien hoeveel energie en strijdlust hij vandaag ook weer liet zien.

Ook na de rust gaat het spel op dezelfde wijze verder en zijn er kansen aan beide kanten. De Zwanenburgers blijven volop strijd leveren en de inzet is heel goed. Ian Ruigrok weet zich goed te weren tegen de rechterspits van Bloemendaal en is ook aanvallend goed bezig. Nigel Ciebrant weet heel veel tegen te houden en is een uitblinker. Ook deze mannen dus sterkhouders vandaag. Gelukkig is iedereen goed bij de les vandaag. De invallers laten zich ook goed zien en eigenlijk is er niemand die echt “uit de toon valt”. Zo weet men dus de 1-0 vast te houden.
En dus ziet onze Pupil van de week het goede voorbeeld, gevolgd worden door de ploeg. Mauro de Graaf heeft de wedstrijd vandaag in gang gezet en onze spelers hebben daarna gezorgd voor de 1e overwinning van dit seizoen. Het is dus een heerlijke decembermaand en we gaan dus met een goed gevoel op weg naar de laatste wedstrijd van de 1e seizoenshelft .
Dat zien we ook een beetje terug in de stand op de ranglijst. Alles komt bij elkaar en plotseling staat Real Sranang ook weer in de onderste regionen. Uiteindelijk dus een mooie zondag en het licht komt richting Zwanenburg.

De punten voor de man of the Match gaan deze keer naar de spelers die opvielen bij de analist.
De pot met punten was opnieuw overvol vandaag en dat zorgt er dan ook voor dat er ook nu voor iedereen punten heeft. De inzet was opnieuw super en dat maakte het tegelijk spannend als je van een kwartier in de 1e helft de voorsprong moet zien vast te houden. Topprestatie hoor !!!!
3 punten – Nigel Ciebrant en Justin Schouten
2 punten – Iggy Stolwijk, Jordy Vierbergen, Jurrian te Hoonte, Davy Buijs, Nick de Graaf,
René Jonker en Ian Ruigrok
1 punt – Robin Poelsma, Mitch Snijders, Said Sakhsoukh, Niels Oostwouder, Jack Buijs, Martijn Degeling en Kevin Verhoeve

Komende zondag de laatste wedstrijd voor de winterstop uit bij ZSGOWMS. Mogelijk een nieuwe kans om punten te vergaren bij een tegenstander die al 2 wedstrijden het gevoel een beetje kwijt is worden. We wachten het weer af !

Uitslag Zwanenburg – Bloemendaal 1- 0 (ruststand 1-0)
1-0 14e min Justin Schouten

Pvv Zwanenburg Bloemendaalupil van de week Mauro de Graaf met uitblinkers Davy Buijs (L) en Nigel Ciebrant (R)