vv Zwanenburg 1

Zwanenburg mist nog de mazzel

René Jonker (21), Jurrian te Hoonte(2), Said Sakhsoukh (3) Nigel Ciebrant, (4)Ian Ruigrok(5) – Iggy Stolwijk(6), Mitch Snijders (8) (60e min Dennis Loogman14), Jordy Vierbergen (10), Joshua von Mauw (7)(85e min Mike van Veen (12) – Rick van Veen (9) Tim Hollander (11),

Res: Jack Buijs(1), Robin Poelsma (13), Mike van Veen(12), Dennis Loogman (14) Afwezig: Justin Schouten (ziek) Nick de Graaf (blessure)

De wedstrijd tegen DCG zou opnieuw niet een simpele opgave worden voor “ons Vlaggenschip” De bezoekers zijn nog ongeslagen en staan dus bovenaan in het linkerrijtje en Zwanenburg is de drager van de rode lantaarn. Ook kent de ploeg van Mehmet Simsek nog steeds de nodige afwezigen. De wereldreizigers zijn nog steeds ver weg en ook de ziekenboeg kent nog vele patiënten. Roy von Mauw en Kevin Verhoeve zijn nog niet inzetbaar en daar kwamen vandaag ook nog Nick de Graaf bij met een knieblessure en Justin Schouten die ziek was. Gelukkig is Davy Buijs op de weg terug en heeft hij vandaag 90 minuten gespeeld in het 2e.

Voorafgaand aan de wedstrijd werden er nog prijzen uitgereikt uit naam van de supporters voor de Speler van het Jaar trofee en de meest waardevolle speler van het jaar. Dit had nog betrekking op het vorige seizoen. De winnaar van de Gouden Schoen was er helaas niet. Mark Mul zit nog ver weg en hij zal na zijn terugkeer de prijs krijgen. De winnaars van de trofee van de meest waardevolle speler waren er wel en dus kregen Davy Buijs en René Jonker hun prijs op het veld uitgereikt. Zij behaalden het hoogste gemiddelde na het spelen van minimaal 75% van de wedstrijden. Een bijzondere vermelding moet ook genoteerd worden, want linksback Ian Ruigrok behaalde een nog iets hoger gemiddelde, maar helaas kwam hij maar in 9 wedstrijden voor het 1e in het veld en dat is dus geen 75%. De topscores van vorig seizoen mogen ook niet onvermeld blijven. Joshua von Mauw en Rick van Veen wisten beide 16 x het net te vinden en werden dus clubtopscorer.

Om twee uur werd vanmiddag de wedstrijd in gang gezet door onze pupil van de week: Sam Breure. Hij trof direct vol zelfvertrouwen doel en we hoopten dat onze boys ook met die overtuiging het net konden vinden. Helaas zou dat niet helemaal werkelijkheid worden en was de goed leidende scheidsrechter iets te scherp in de waarnemingen. Op zich hebben we vandaag wederom een zeer gemotiveerd en actief Zwanenburg gezien. Het begin was zeker goed te noemen en onze aanvallers Joshua von Mauw. Rick van Veen en Tim Hollander gaven de tegenstander behoorlijk wat werk en speelden een sterke wedstrijd. Eigenlijk kon na een half uur geconcludeerd worden dat de ploeg van DCG wat tegenviel. Zwanenburg had veel balbezit en eigenlijk kon de verdediging de dreiging goed onder controle houden. Met name Nigel Ciebrant en René Jonker zorgden ervoor dat DCG niet op voorsprong kan komen. In de 13e min is Zwanenburg zelfs dichtbij een doelpunt, maar helaas wordt de goal afgekeurd. Toch is het vooral Zwanenburg wat een overwicht lijkt te hebben. Zo ontstaan er nog voor rust ook mogelijkheden voor Jordy Vierbergen en de reeds eerder genoemde aanvallers. Helaas is het langs de kant duidelijk dat DCG meer kan, dan het laat zien en misschien Zwanenburg in slaap wil sussen. De uitvallen zijn soms best gevaarlijk. Zo bereiken de beide ploegen de rust met een 0-0.

Na de rust start DCG het meest fanatiek. Direct pakt men het veldoverwicht en na 5 minuten komt men op voorsprong. Een inzet uit een corner wordt in eerste instantie gepareerd door onze keeper, maar de 2e bal kan wel worden ingeschoten, omdat er onvoldoende wordt gereageerd door de verdediging. En dus is het 0-1 in de 50e minuut. Daarna kan DCG de wedstrijd eigenlijk naar de hand zetten. Zwanenburg blijft goed voetballen, maar DCG dicteert en eigenlijk is het weer eens een spel van de Kat en de Muis of het geluk van een koploper tegen een laaggeplaatste. Wie is het gelukkigst. Na een uur wordt Mitch Snijders vervangen door Dennis Loogman en hij brengt nieuwe spirit. Ook spat een vrije trap van 16 m van Jordy Vierbergen nog op de lat uiteen. Toch moet de verdediging van Zwanenburg alle zeilen bijzetten en zich uiteindelijk in de 79e minuut gewonnen geven als DCG met een schot via de binnenkant van de paal opnieuw doel weet te treffen en dus de 0-2 op het bord zet. Dan is de wedstrijd echt beslist en is het opnieuw zuur om te moeten concluderen dat Zwanenburg op zich heel goed voetbal laat zien. Maar zichzelf niet kan belonen. De inzet is goed, er zijn kansen en men is gemotiveerd, maar geluk ontbreekt. Ook zijn er voldoende spelers die wekelijks een goed niveau halen. Met name Iggy Stolwijk en Jordy vierbergen verzetten bergen werk. Maar ook nieuwkomer Jurrian te Hoonte en de weer wekelijks aanwezige Said Sakhsoukh werken hard en doen enorm hun best. Toch ontbreken de positieve scores aan het eind van de wedstrijden en dat houdt in dat we nog steeds met 1 punt onderaan staan. Volgende week is er een nieuwe kans om punten te vergaren, als we op bezoek gaan in Ouderkerk. Zorg dat de moed en wil aanwezig blijft, want als ploeg moeten jullie jezelf gaan belonen.

De punten voor de man of the match zijn deze keer voor de volgende spelers .

3 punten – Nigel Ciebrant

2 punten – Tim Hollander, Joshua von Mauw en Rick van Veen

1 punt – René Jonker en Iggy Stolwijk

Uitslag Zwanenburg – DCG 0-2 (rust 0-0)