vv Zwanenburg 1

Zwanenburg heeft nog niet het geluk

René Jonker (21),  Jurriaan te Hoonte (2), Said Sakhsoukh (3), Nigel Ciebrant,  (4)Ian Ruigrok(5) – Iggy Stolwijk(6), Justin Schouten (8), Jordy Vierbergen (10), Nick de Graaf(11)- Rick van Veen (7) Tim Hollander (9),

Res: Jack Buijs(1),Robin Poelsma (12), Mitch Snijders (14), Joshua von Mauw (15)

Zondag 21 oktober is wederom een speciale zondag, daar de verslaggeving vandaag is gedaan door special reporter Jack Buijs. Voor de verdere verwerking is de provinciale analist van het “Jan Mulder comité” weer verantwoordelijk, maar ook de man of the match is voor deze gelegenheid beoordeeld door een ander panel. Zwanenburg moest vandaag naar Amsterdam en kreeg te maken met “bijzondere machten”. Vorige week werd er een goede wedstrijd gespeeld en iedereen was 100 % gemotiveerd om op de ingeslagen weg verder te gaan. In de voorbereiding was helaas niet door een ieder rekening gehouden met de marathon van Amsterdam en dus kreeg een deel van de ploeg te maken met oponthoud, waardoor de wedstrijd later moest beginnen. Ook de warming up viel zo een beetje in het water en dat is eigenlijk vragen om problemen. Of daar de blessure van Nick de Graaf, kort na het begin van de wedstrijd debet aan is , is niet te zeggen. Wel was de eerste helft niet zo sterk als van te voren was afgesproken en door de meegereisde Zwanenburgse supportersschare was verwacht. In de opstelling was er deze week een plaats ingeruimd voor Rick van Veen op de plaats van Joshua von Mauw. Ook was het aantal wissels wat beperkt, wat met name offensief wel problemen kon gaan opleveren.Zoals gezegd begon Zwanenburg de wedstrijd onrustig, maar gelukkig kon men wel een licht veldoverwicht ombuigen in een kleine voorsprong. Halverwege de 1e helft weet Jordi Vierbergen de 0-1 aan te tekenen en staan we voor het eerst dit jaar in de competitie op voorsprong. Toch weet Zwanenburg de tegenstander niet volledig “over de knie te leggen” en dus blijft het tot de rust 0-1.

Na de rust heeft de thuisploeg waarschijnlijk een “gepeperde donderspeech” over zich heen gekregen en start men de 2e helft met een enorme dosis inzet en energie. Dit resulteert in een stevige pot voetbal, waarbij aan Zwanenburgse kant hoofdrollen zijn voor Iggy Stolwijk en de verdediging onder aanvoering van keeper René Jonker. Gele kaarten vallen er ook aan Zwanenburgse kant voor de eerder genoemde Iggy Stolwijk, Jordy Vierbergen en Tim Hollander. Helaas weet De Meer 10 minuten voor tijd toch een bres te slaan in de Zwanenburgse veste en moet men de gelikmaker toestaan. Daarna lijkt het wel of alles plotseling de verkeerde kant opvalt en ook de man met de fluit de weg kwijt is. Men is zelfs nog bang dat in de laatste minuten het definitieve vonnis nog over Zwanenburg wordt geveld , maar dat is niet het geval en zo wordt dan na vijf wedstrijden eindelijk het eerste punt veroverd. Natuurlijk hopen we allemaal dat dit het begin van nog veel meer is. Volgende week krijgen we DCG op bezoek en dat wordt opnieuw geen simpele opgave, daar deze ploeg ook na vandaag nog steeds geen puntverlies heeft geleden. Gelukkig zijn onze concurrenten vandaag niet verder weggelopen en hebben we de vier ploegen met slechts 3 punten nog redelijk in het zicht en is daar de vorm of het geluk dus ook nog niet echt aanwezig. Bloemendaal, Diemen, VSV en Ouderkerk zijn dus ook niet echte hoogvliegers en de tegenstander van vandaag heeft ook pas 4 punten. We houden dus gewoon de moed er voorlopig helemaal in.

De punten voor de man of the match zijn deze keer voor de volgende spelers . Iggy Stolwijk, Justin Schouten en René Jonker

3 punten – Iggy Stolwijk

2 punten -Justin Schouten,

1 punt – René Jonker